سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لولکس و زیبا : نسل جدید ای کلاس معرفی شد !

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

منت خدای را عزوجل که امتحانات رو به پایان است و تعطیلات در حال آغاز  ! ( ببخشید ادبیات زیاد خوندم تحت تاثیر قرار گرفتم ! )

بالاخره مسئولین نمایشگاه دیترویت تصمیم گرفتند که با توجه به نزدیک شدن امتحان های من به روزهای پایانی این نمایشگاه رو افتتاح کنند تا من بتونم اطلاعات اون رو خدمتتون تقدیم کنم !

امروز می خوام یکی از داغ ترین خودروهایی رو که در این نمایشگاه ازش پرده

برداری شد معرفی کنم . این شما و این هم نسل جدید مرسدس ای کلاس :

 

 

2010 Mercedes E-Class

 

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان نسل جدید مرسدس ای کلاس نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . بی شک ای کلاس یکی از اصیل ترین و محبوب ترین محصولات بنز است که طرفداران زیادی را در سراسر جهان دارد . این خودرو در حال حاضر توسط تاپ خودرو و به طور محدود مونتاژ می شود و البته در کنار مونتاژ توسط شرکت ستاره ی ایران نیز وارد می گردد .

در ادامه به بررسی دقیق تر این محصول مرسدس می پردازیم :

 

طراحی خارجی :

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

هیچ وقت نباید از مرسدس توقع داشت تا یکی از لوکس ترین سدان هایش را با چهره ای اسپرت و جوان پسند راهی بازار نماید . نسل جدید ای کلاس نیز از طراحی نسبتا محافظه کارانه ولی زیبا سود می برد .

طرح چراغ های دو تکه که به کارگیری آن ها از اواسط دهه ی نود میلادی آغاز شد هنوز هم در ای کلاس جدید به چشم می خورد . منتها با این تفاوت که اینک به جای فرم دایره از اشکال چهار گوش و شکسته استفاده شده است . شکل بخش اصلی چراغ جلو تا حدی زیبا است ولی بخش کوچکتر که در کنار آن جای دارد اندکی نامتناسب و ناهمگون به نظر میرسد که دلیل اصلی آن نیز نحوه ی طراحی لنز درون چراغ می باشد .  به نظر میرسد که هدف طراحان مرسدس این بوده که بخش بزرگتر چراغ شخصیت این مدل را شکل دهد و بخش کوچکتر تنها برای خالی نبودن فاصله ی میان چراغ و جلوپنجره باشد تا حاصل کار پخته تر و حساب شده تر از طرح R کلاس از آب در بیاید .

فرم جلوپنجره دارای همان طرح کلاسیکی است که بر روی نسل جدید C کلاس ( البته در سطح تجهیزات کلاسیک و الگانس ) آن را دیده بودیم . این طرح جلوپنجره حالتی موقر و سنگین به ای کلاس می دهد . اگرچه می توان امیدوار بود که مرسدس یک طرح اسپرت را نیز برای سطح تجهیزات آوانت گارد در نظر بگیرد تا شاید آن موقع ای کلاس بیشتر مورد توجه جوانان قرار بگیرد .

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

در نمای جانبی شاهد طرحی به مراتب اسپرت تر و پرتحرک تر هستیم . خط برجسته و تیزی که بر روی بدنه کشیده شده در کنار برش های روی گلگیر جذابیت خاصی را به ای کلاس بخشیده است . البته استفاده از برش های تند و تیز بر روی گلگیر عقب برای حجیم تر نشان دادن آن قابل تامل است چرا که عدم استفاده از خطوط نرم و عضلانی در این بخش می تواند نشانگر این باشد که طراحان مرسدس هنوز هم به دنبال خطوط تیز و خشک هستند و دیگر اهمیت چندانی به خطوط نرم نمی دهند .

به نظر می رسد بار دیگر استفاده از نوار روی بدنه یا " body wide line " در حال رایج شدن است . نوارهای روی بدنه که در دهه ی میلادی استفاده ی فراوانی داشتند ( نظیر انواع محصولات پژو - پراید و... ) مدتی بود که با دنیای طراحی خداحافظی کرده بودند ولی گویا این بار در شکلی جدید قصد خودنمایی دارند . نوارهای روی بدنه ی جدید اغلب با خط شخصیت خودرو موازی هستند و جنسشان نیز از فلز است .

در نمای عقب شاهد یک طرح باطراوت و تا حدی خشن هستیم . فرم افقی چراغ ها و به کارگیری لامپ های LED در ساختار آن ها یکی از نقاط قوت بزرگ ای کلاس محسوب می شود . رنگ بندی چراغ نیز بسیار جذاب است . شکستگی روی صندوق نیز از جمله چیزهایی است که به اصالت طرح و هماهنگی آن با خطوط روی بدنه می افزاید .

ولی باید اذعان کرد که طرح بخش جلویی و پشتی ای کلاس چندان با هم هماهنگ نیستند . در بخش جلویی بیشتر شاهد یک طرح نرم و آرام هستیم ولی در نمای عقب شاهد یک طرح خشن و تند و تیز می باشیم .

اگر چه جسارت بیشتری در طراحی ای کلاس جدید خرج شده است ولی هنوز هم طراحی این خودرو محافظه کارانه است که البته نکته ی منفی نیز محسوب نمی شود .

 

طراحی داخلی :

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

کابین ای کلاس بسیار زییاتر از آن چیزی است که فکرش را می کنید ! قرار دادن هوشمندانه ی عناصر و اجزا در کنار یکدیگر در کنار نورپردازی مناسب و استفاده از مواد با کیفیت موجب شده تا طراحی داخلی این خودرو از سایر خودروهای رقیب یک سر و گردن بالاتر قرار بگیرد .

اینک درون ای کلاس شباهت بیشتری با سایر اعضای خانواده ی مرسدس پیدا کرده است . طرح بدون شیب داشبورد و فرم مربع شکل دریچه های کولر که در زیر مانتیور جاسازی شده اند این شباهت را تکمیل می کند .

شکل فرمان ; دریچه های کولر و دکمه ها زیبا و متناسب است و طرح نشان دهنده ها نیز به این زیبایی می افزاید .

برای این کابین می توان رنگ های مختلفی را سفارش داد . از قطعات چوبی تیره و روشن گرفته تا پوشش فلزی همگی برای این کابین قابل سفارش هستند که در صورت انتخاب هر کدام از آن ها اتاق خودرو به شکل دیگری در می آید .

از جمله تجهیزات رفاهی که در کابین این خودرو به چشم می خورد می توان به صندلی ها با قابلیت کنترل پیشرفته و مجهز به ماساژور و سیستم THERMOTRONIC که به طور اتوماتیک دمای هوا را کنترل می کند اشاره کرد .

البته به این تجهیزات سیستم صوتی با قابلیت دریافت دو سی دی - CD پلیر - هشت بلندگو ی پرتوان و سیستم اینترفیس برای تلفن های همراه را نیز اضافه کنید .

در کل ای کلاس جدید در این بخش بسیار پرتوان ظاهر شده است و هم امکانات مناسبی را در اختیار سرنشینان و راننده قرار می دهد و هم طراحی زیبایی را به نمایش می گذارد .

 

ایمنی :

 

به نظر شما ایمنی خودرویی که در بیش از 150 تست تصادف با سرعت های بالا شرکت کرده و در حدود 17000 شبیه سازی رایانه ای بر روی آن انجام شده چگونه است ؟ خصوصا وقتی که بدانید این خودرو ساخت شرکت مرسدس بنز است ؟

72 درصد بدنه ی ای کلاس جدید از فولاد پیشرفته و مقاوم ساخته شده است تا ایمنی بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد .

در نظر گرفتن هفت کیسه ی هوا به طور استاندارد - کمربندهای مجهز به محدود کننده ی نیرو و  پشت سری های فعال  ایمنی نسل جدید را بالاتر از نسل قبل نموده است .

مرسدس برای عابران پیاده نیز راهکاری اندیشیده تا در صورت برخورد خودرو با این افراد یک سیستم در کسری از ثانیه بخش عقبی کاپوت را به میزان 50 میلی متر بلند می کند تا مانع از رسیدن آسیب جدی به سر عابر شود .

سیستم PRESAFE  نیز مطابق معمول بر روی این خودرو نیز نصب می شود تا در صورت تشخیص امکان وقوع تصادف کمربندها را سفت کند و ایربگ ها را در حال آماده باش قرار دهد .

در کل ای کلاس جدید تجهیزات ایمنی بدیع و کارآمدی را ارایه می کند که می تواند اعتماد خریداران را بیش از پیش جلب نماید .

 

موتور و گیربکس :

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

ای کلاس جدید با موتورهای بسیار پیشرفته ای به فروش می رسد . این موتورها که از سیستم تزریق مستقیم سوخت و انژکتورهای پیزو سود می برند در مواردی حتی می توانند استاندارد آلایندگی یورو 6 را نیز پاس کنند . قابل ذکر است که این استاندارد از سال 2014 اجباری می شود ( در ایران در حال حاضر استاندارد یورو 2 آن هم نه به طور کامل ! اجرا می شود ) .

E220 CDI که به توربوشارژر نیز مجهز است 170 اسب بخار ; E200 CDI نیز 150 اسب بخار قدرت تولید می کند . مصرف این مدل تنها 3/5 لیتر گازوئیل در هر صد کیلومتر است .

قویترین گونه ی چهار سیلندرهای دیزلی E 250 CDI است که 204 اسب بخار توان و 500 نیوتون متر گشتاور دارد . میزان تولید گاز دی اکسید کربن این موتور نیز در هر کیلومتر 139 گرم است و میزان مصرف سوخت نیز در هر صد کیلومتر 3/5 لیتر است .

موتور شش سیلندری که بر روی مدل E350 CDI نصب شده است توانایی تولید 231 اسب بخار را داراست و البته به سیستم BlueTEC نیز مجهز است .

با تلاشی که شرکت بر روی مدل های مختلف انجام داده است میزان مصرف سوخت 20 درصد کاهش پیدا کرده است .

گونه ی بنزینی E200 CGI که به سیستم توقف / حرکت خودکار نیز مجهز است ( مانند محصولات ب ام و ) می تواند 184 اسب بخار قدرت تولید کند . میزان مصرف سوخت 8/6 لیتری در هر صد کیلومتر این خودرو را کاملا اقتصادی نموده است .

E250 CGI که 204 اسب بخار قدرت و 310 نیوتون منر گشتاور تولید می کند با گیربکس 5 سرعته ی اتوماتیک 4/7 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر مصرف می کند ( " مینیاتور " نیز با 80 اسب بخار قدرت حدود 7 لیتر در صد کیلومتر مصرف می کند !! ) .

هر دو مدل E350 CGI و E500CGI که به ترتیب 292 و 388 اسب بخار قدرت تولید می کنند 6/0 لیتر نسبت به مدل های قبلی کم مصرف تر شده اند .

 

2010 Mercedes-Benz E-Class Sedan

 

پایان سخن :

 

نسل جدید ای کلاس یک سدان لوکس است که در اغلب جهات پیشرفت کرده است . ایمنی بیشتر - موتورهای قدرتمندتر و کم مصرف تر - چهره ی زیباتر ... همه و همه این خودرو را به یک اتومبیل ایده آل برای افرادی که خواهان یک رانندگی لذت بخش هستند تبدیل نموده است . سبک طراحی این خودرو به گونه ای است که به نظر می رسد باز هم بیشتر مورد توجه افراد میانسال قرار بگیرد .

این خودرو از مارس 2009 وارد بازارهای فروش اروپا می شود .

.....................................................................................................................................................


آئودی اسپرت بک کانسپت ; رویایی که به حقیقت تبدیل شد !

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

امروز می خوام به معرفی یکی دیگر از خودروهایی که در دیترویت به نمایش درآمد بپردازم .

شاید مطلب ب ام و Z4 رو تو این وبلاگ خونده باشید ولی پیشنهاد می کنم اگه می خواید اطلاعات بیشتری در مورد این شاهکار ب ام و به دست بیارید و از مطالب فنی و جدید دیگه ( از نقد طراحی سایپا 132 گرفته تا تست فراری اف 430 در شیراز ... ) استفاده کنید شماره ی 21 ماهنامه ی خودرو امروز رو تهیه کنید .

راستی شرکت در نظرسنجی این وبلاگ رو فراموش نکنید !

منتظر نظراتتون هستم .

 

 

Audi Sportback Concept

 

Audi A7 Sportback Concept at 2009 Detroit Auto Show

 

بازار کوپه های چهار در این روزها آن قدر داغ شده که پس از لامبورگینی و پورشه شرکت آئودی نیز دست به کار شده تا از غافله عقب نماند .  اسپرت بک نام کانسپت جدیدی است که آئودی آن را به نمایشگاه دیترویت آورده تا در مقابل رقبا عرض اندام کند .

 

طراحی خارجی :

 

چیزی که در نمای جلوی اسپرت بک می بینید چراغ های خشن و جلوپنجره ی بزرگ است . شکل چراغ ها که از گوشه های تیز تشکیل شده است به همراه نحوه ی آرایش لامپ های LED درون آن علاوه بر جذاب تر نشان دادن چهره ی خودرو حس خشونت را نیز به بیننده القا می کند .  البته شکل این چراغ ها خیلی با ما غریبه نیست چرا که مدل A1 اسپرت بک نیز از همین شکل چراغ ها سود می برد .

ابعاد بزرگ جلوپنجره لازمه ی پرابهت کردن یک خودرو است . در اسپرت بک نیز این اصل به خوبی رعایت شده و جلوپنجره ی بزرگی که نوارهای فلزی نیز بر روی آن نقش بسته مکمل چراغ ها و دریچه های هوای روی سپر است .

دریچه های هوای روی سپر کاملا هوشمندانه طراحی شده اند و ترکیب سطوح در این بخش جلوه ی زیبایی را پدید آورده است که با سایر اجزای بدنه نیز هماهنگ است .

 

Audi A7 Sportback Concept at 2009 Detroit Auto Show

 

در نمای بغل " خط کمر " بلند و فاصله ی کم این خط با خط زیرین ترکیبی را به وجود آورده که از یک خودروی لوکس و اسپرت آلمانی انتظار می رفت .  در اسپرت بک شما طرحی مشابه کادیلاک یا رنو را نمی بینید . خطوط کاملا صاف و کشیده هستند و بیشتر ملایم به نظر می رسند تا تند و تیز . شیب ستون عقب و فضایی که در برخورد با سقف ایجاد می کند اسپرت بک را کاملا شبیه محصولات آستون مارتین می نماید .

در نمای عقب شکل چراغ ها کاملا به سایر محصولات آئودی نظیر A5 شبیه است و به کارگیری فرم بدنه ی لیفت بک نیز طرح اسپرت بک را متفاوت از مرسدس سی ال اس نموده است .

در کل طراحی اسپرت بک دارای نقاط قوت فراوانی است که طرح آن را جذاب و جالب توجه نموده است . البته طراوت و شادابی که در نمای جلو دیده می شود در بخش عقب به چشم نمی خورد .

 

طراحی داخلی :

 

Audi A7 Sportback Concept

 

اسپرت بک جزء معدود خودروهای اسپرتی است که از چوب برای پوشش کابین خود استفاده می کند . استفاده از چوب قهوه ای رنگ در کنار قطعات فلزی زیبایی قابل توجهی را به وجود آورده است .

طراحی دریچه های کولر و دکمه ها و ادوات ترکیبی از خودروهای مدرن و ویژگی های اتومبیل های کلاسیک است . البته مطمئنا در مدل تولیدی محل مخصوصی برای مانیتور در نظر گرفته خواهد شد .

فرمان و دسته دنده از لحاظ بصری هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و با سایر عناصر کابین ترکیب همگونی را ایجاد کرده اند .

استفاده از سیستم چندکاره ی MMI امکان کنترل سیستم های مختلف را به سهولت فراهم کرده است .

کابین اسپرت بک آمیزه ای از هنر و زیبایی است که توانسته مفهوم جذابیت را با لوکس بودن پیوند بزند .

 

ویژگی های فنی :

 

برای سیستم فنربندی اسپرت بک حالت اسپرت به طور اتوماتیک تنظیم شده است . فربندی پنج اتصاله که از آلومینیوم ساخته شده است تا در کنار  سیستم کنترل دائم نوسانات ( CDC ) پایداری و دینامیک قابل توجهی را به ارمغان بیاورد .

یک موتور 3 لیتری V6 که توانایی تولید 225 اسب بخار قدرت و 550 نیوتون متر ( 307 پوند فوت ) گشتاور را دارد قدرت بخش جثه ی 1800 کیلوگرمی اسپرت بک خواهد بود .

این موتور TDI با استفاده از انژکتورهای پیزو می تواند گازوئیل را با فشار 2000 بار به محفظه ی سوخت تزریق کند .

شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو زیر هفت ثانیه بدست آمده و حداکثر سرعت نیز به 245 کیلومتر در ساعت می رسد .

 

Audi A7 Sportback Concept at 2009 Detroit Auto Show

 

میزان مصرف سوخت اسپرت بک در هر صد کیلومتر 9/5 لیتر است و میزان تولید گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر زیر 156 گرم است .

ضریب پسا یا مقاومت در برابر نیروی باد این خودرو 30/0 CD می باشد که رقم مناسبی است ; گرچه به پای مرسدس ای کلاس جدید نمی رسد .

پایان سخن :

 

آئودی با معرفی این کانسپت نشان داد که چطور می تواند ویژگی های یک خودروی اسپرت ; لوکس ; کم مصرف ; پرقدرت و جادار ( فضای صندوق بار اسپرت بک در حدود 500 لیتر گنجایش دارد ) را معرفی کند .

آئودی A7 به احتمال زیاد نام خودرویی خواهد بود که در حقیقت گونه ی تولیدی این کانسپت محسوب می شود .

.........................................................................................................................................


آئودی R8 5.2 FSI

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

Audi R8 5.2 FSI

آئودی R8 5.2 FSI به تازگی در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد . البته اطلاعاتی که تا این لحظه در مورد این خودرو منتشر شده بود چندان زیاد نبود ولی به تازگی اطلاعات کامل تری از این سوپراسپرت جذاب به خبرگزاری های خودرویی راه پیدا کرده که بد نیست آن ها را مرور کنیم .

پس از موفیت قابل توجه R8 شرکت آئودی دست به کار شد تا گونه ی قدرتمندتری از این ابر اتومبیل را روانه ی بازار کند . اولین و مهم ترین تغییر صورت گرفته در نظر گرفتن یک موتور 2/5 لیتری 10 سیلندر با قدرت 525 اسب بخار می باشد . این پیشرانه که توانایی تولید 530 نیوتون متر  ( 390 پوند فوت ) را داراست از سیستم تزریق مستقیم سوخت به سیلندرها سود می برد .

برای افزایش قدرت ضریب تراکم موتور به 1 : 5/12 افزایش پیدا کرده است . چرا که با زیاد شدن این ضریب مخلوط هوا و سوخت فشرده تر شده که می توان قدرت بیشتری از آن گرفت . البته این کار نیاز به استفاده از بنزین با اکتان بالا دارد و مطمئنا R8 5.2 با بنزین ایران ناسازگار است .

سیستم روغن کاری خشک که در خودروهای مسابقه ای مرسوم است برای روانکاری اجزای مکانیکی R8 5.2 FSI در نظر گرفته شده است تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون ( حتی در فشار 2/1 جی ! ) عملکرد خود را حفظ نماید .

میانگین مصرف سوخت R8 5.2 FSI با این موتور غول پیکر تنها 7/13 لیتر در صد کیلومتر است !

از لحاظ توانایی های حرکتی این خودرو می تواند ظرف مدت 9/3 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد . حداکثر سرعت 316 کیلومتر در ساعت نیز برای این سوپراسپرت چندان دور از دسترس نیست .  جالب است بدانید که حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است !! که در دور 8000 حداکثر قدرت و در دور موتور 6500 بیشینه ی گشتاور به دست می آید .

برای این خودرو دو نوع گیربکس شش سرعته ی دستی و R tronic در نظر گرفته شده است که در گونه ی دوم می توان دنده ها را از روی دکمه های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد .

سیستم چهار چرخ متحرک " کواترو " در R8 5.2 FSI نیز به چشم می خورد . این سیستم توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را داراست ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ های عقب است .

تقسیم وزن 44 به 56 برای یک سوپراسپرت موتور وسط رقم مناسبی است . ضمن این که فنربندی بازنگری شده ی این خودرو نیز می تواند به وسیله ی کمک فنرهای مغناطیسی خود سواری جذابی را ارایه کند .

آئودی برای کاهش وزن از ماده ی AFS و آلومینیوم در ساخت بدنه استفاده کرده است به همین دلیل است که R8 با گیربکس شش سرعته ی دستی تنها 1620 کیلوگرم وزن دارد .

از لحاظ طراحی اگرچه تغییرات خاصی روی نداده است ولی استفاده از چراغ های تماماً LED در بخش جلو و در نظر گرفتن رینگ های 19 اینچی ابهت خاصی را به R8 ارزانی داشته است .

آئودی R8 5.2 FSI در سه ماهه ی دوم امسال با قیمت پایه ی 142400 یورو وارد بازار کشور آلمان می شود .

نوشته : امیررضا اسماعیلی

نقل از کارایران

..........................................................................................................................


مرسدس بنز Eکلاس کوپه

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

 مرسدس بنز E-class کوپه

سلام

من پدرام خاکساری هستم نویسنده وبلاگ PEDICAR  و نویسنده جدید این وبلاگ

که در این وبلاگ و وبلاگ خودم از این به بعد پست های مشترک می گزاریم.

 این هم بلاگ خودم :

http://pedicar.persianblog.ir

از شما دعوت می کنم  از این وبلاگ پرمحتوا هم دیدن کنید .نظرات خودتون

رو هم  راجع  به این مطلب بنویسید.

مطلب امروز هم معری مرسدس بنز ئی کلاس کوپه 2010 هستش.

Mercedes benz E class Coupe 

مرسدس بنز E-class کوپه جدیدترین دستاورد کمپانی مرسدس است که قرار

است در  ماه آینده در نمایشگاه  اتومبیل  Geneva motor show در کنار دیگر 

مدل های جدید این غول خودروسازی آلمان بدرخشد و عموم مردم را شگفت

زده کند!

در واقع مرسدس بنز E کلاس کوپه نسل جدید CLK است که جالب است بدانید

 نسل  های اول کلاس CLK امروزی  CE کلاس نام داشتند و اخیرا چند نسل

  است که با نام سی ال کی  شناخته می شوند. به هر حال ای کلاس

کوپه با آمدنش CLK فعلی را کنار  زده و جانشین آن خواهد شد بنابراین بنز

باید تلاش بسیار زیادی برای موفقیت این مدل تازه وارد کرده باشد.

کمپانی مرسدس بنز آن را « آیرودینامیک ترین و کارآمد ترین خودروی تولیدی

دنیا در این کلاس » با توجه به طراحی خاصش نامیده است. این ادعای

 جسورانه مرسدس بنز با نگاه به طرح اکتسابی بدنه آن که دارای خطوط

 صاف با شیب ملایم و آیرودینامیکی است بیشتر قابل درک خواهد بود.

در نمای جانبی این کوپه ستون b  بسیار  باریک و  مانند مدل  CL جزئی

از شیشه ماشین است و شیشه های کناری آن هم کاملآ پایین می روند

و این موضوع باعث ضریب پسای فوق العاده 24/0 برای این مرسدس زیبا

شده است که نسبت به کلاس E سدان که دارای طراحی کاملآ مشابه

با این خودروست بسیار بهتر است .

تکنولوژی و فناوری های این اتومبیل مدرن بسیار زیاد هستند که در حد

این که لایق مرسدس بنز باشد و درج تک تک این موارد خود نیازمند یک

 مقاله مفصل است و به بخشی از آن ها اشاره می کنیم.

در این مدل شعاع اصلی لامپ های بی - زنون در چراغ های جلوی آن

 از نوع هوشمند Nightvision هستند که به دید بهتر  جاده ها در شب

 کمک زیادی می کند و یک سیستام ترمز اضطراری اتوماتیک وجود دارد

 که از تصادف های احتمالی جلوگیری به عمل می آورد.

اما بیشترین بخش کار شده در بنز Eکلاس کوپه  بخش قوای فنی و

پیشرانه ی آن است که بدون اغراق در زمینه ی  راندمان و بازدهی

پیشرفت بسیار زیادی نسبت به گذشته کرده است بطوری که مصرف

سوخت کلی موتور 17 درصد از موتور های پیشین کمتر شده است.

دو موتور 4 سیلندر خطی نسبت به قبل از نظر فنی تقویت شده اند

که یکی گازوئیلی یا دیزلی و دیگری بنزین سوز می باشد.

مدل E 250 CDI BlueEFFICIENCY دیزل با یک موتور کم مصرف و

اقتصادی عرضه می شود که مصرفش فقط 5.3 لیتر در هر یکصد

کیلومتر مشروط بر اینکه قدرت آن 200 اسب بخار و گشتاور فوق

 العاده ی آن 500 نیوتن متر است !!!

موتور  4 سیلندر بنزینی همانند موتور مدل E 250 CDI یک

پیشرانه ی چهار سیلندر و انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت

با قدرت 200 اسب بخار است با این تفاوت که گشتاوری معادل

310 نیوتن متر و مصرف سوختی برابر 7.2 لیتر در 100 کیلومتر

دارد.

فروش  مرسدس بنز Eکلاس کوپه با همان رنج قیمت CLK از

ابتدای ماه می امسال شروع خواهد شد ولی قبل از آن در

نمایشگاه ژنو 2009 بصورت رسمی معرفی خواهد شد!

Mercedes-Benz E-Class Coupe

 Mercedes-Benz E-Class Coupe

Mercedes-Benz E-Class Coupe

 Mercedes-Benz E-Class Coupe

......................................................................................................................


نقدی بر طراحی ب ام و گران توریسمو سری پنج : آیا طراحی ب ام و در

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

درج خبر معرفی کانسپت جدید ب ام و ; گران توریسمو سری پنج بسیاری از علاقمندان را به تکاپو انداخت . همگی مشتاقانه بر روی  فایل های مربوط به تصاویر و اطلاعات این خودرو کلیک کردند . اما چیزی که در مقابلشان قرار گرفت آن چیزی نبود که در ذهنشان نقش بسته بود !"

اجازه بدهید به دور از هر گونه تعصب و غرض به بررسی فلسفه ی طراحی این کانسپت بپردازیم . مدتی است که سبک جدیدی بر طراحی ب ام و حاکم شده است . سبکی که نمی توان به درستی آن را مربوط به آقای کریس بنگل که اخیرا شرکت ب ام و را نیز ترک گفته اند دانست یا آدریان فن هایدونک که پس از رفتن آقای بنگل اینک مدیریت طراحی کل گروه ب ام و ( شامل ب ام و - مینی و رولزرویس ) را بر عهده دارند دانست . اما این سبک جدید چیست ؟

چیزی که به وضوح در مدل های جدید ب ام و ( به خصوص در سری هفت جدید ) دیده می شود برجسته بودن چلوپنجره است . در حقیقت هدف طراحان این بوده است که با برجسته کردن این بخش شخصیتی پرابهت را به خودرو ببخشند ولی انجام این عمل موجب شده تا شکل چراغ ها فرورفته شود و وضعیت نابه هنجاری به وجود بیاید .

یکی از مزیت های محصولات ب ام و در طول این سال ها این بوده است که مدل های مختلف به جز فرم کلیوی جلوپنجره ها شباهت دیگری به یکدیگر ندارند . همین امر موجب می شود که هر خودرو و هر مدل جذابیت خاص خود را داشته باشد و به آسانی از انواع دیگر تشخیص داده شود . ولی اجرای این سبک طراحی جدید شباهت بین مدل ها را افزایش می دهد .

یکسان سازی تقریبی شکل چراغ ها از دیگر معایب این سبک جدید طراحی است . در حالی که در اغلب مدل های ب ام و که از سال 2004 تاکنون معرفی شده اند سبک چراغ ها مورد پسند اکثریت افراد قرار گرفته است ; در چند مدلی که اخیرا رونمایی شده اند اکثریت افراد طرح آن را نمی پسندند !

بی شک زیبایی امری سلیقه ای است و هیچ گاه نمی توان در مورد زیبایی یک شی نظر قاطع داد . اما مواردی هستند که به طور فطری اغلب انسان ها به آن پاسخ یکسان می دهند . اکثریت افراد در مورد سری پنج نظر مساعدی دارند و طرح آن را می پسندند ولی آیا در مورد کانسپت های X1 و گران توریسمو نیز این گونه است ؟ 

مورد دیگری که به تازگی در محصولات ب ام و باب شده طرح شیب دار و نوآورانه ی سقف است . آغازگر این سبک طراحی در ب ام و  آقای  " پیر لکرک " بود که مسئولیت طراحی بدنه ی X6 را برعهده داشت . بی شک نتیجه ی این کار که ترکیب کردن یک خودروی کوپه با SUV بود زیبا و جذاب درآمد و در نمایشگاه فرانکفورت غوغایی به پا کرد . اما گران توریسمو که بر مبنای سری پنج ساخته شده می تواند همان موفقیت ها را تکرار کند ؟

طول پنج متری این خودرو تنها چند سانتی متر از سری هفت کوتاهتر است ! و ارتفاع 155 سانتی متری آن از X6 کوتاهتر است . در حقیقت این کانسپت معجونی از سری هفت و پنج و X6 محسوب می شود !

در نمای جلو همان موارد ذکر شده در ابتدای مقاله به چشم می خورد . چراغ های جلو شباهت آشکاری با سری هفت جدید و کانسپت X1 دارند . بخش کدر بالای شیشه ی چراغ که برای اولین بار در سال 2007 و توسط کانسپت CS به نمایش گذاشته شد در این مدل نیز به چشم می خورد .

در نمای عقب به وضوح شباهت ها به اس یو وی های ب ام و بیشتر می شود . البته طرح این قسمت دارای نقاط قوت به مراتب بیشتری است ولی یک طرح جدید را ارایه نمی کند .

پایان سخن :

اگر چه کانسپت جدید ب ام و آن طور که باید نظرها را به خود جلب نکرد ولی باید اذعان کرد که ایده ی کلی طراحی خودرو ارزشمند است و دقت به کار گرفته شده برای شکل دادن خطوط بدنه و فرم سقف قابل ستایش است . اما باید به این نکته توجه داشت که در سال 2002 هنگامی که نسل جدید سری هفت رونمایی شد نیز جنجال عظیمی به وقوع پیوست و بسیاری سبک طراحی جدید ب ام و را محکوم کردند . اگرچه خرج کردن چنین جسارتی توسط آقای بنگل منجر به قربانی شدن طرح سری هفت گردید و این خودرو را تا زمان معرفی نسل جدیدش در سال گذشته نتوانست شکل مناسبی پیدا کند ( البته در مورد مناسب بودن طرح نسل جدید سری هفت نیز جای سخن بسیار است ! ) ولی مقدمه ای بود تا مدل های موفقی چون سری پنج و سری شش را راهی بازار نماید .

نوشته : امیررضا اسماعیلی

به نقل از : کارایران

 


E Class guard

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

E Class guard

 

هنوز مدت زیادی از معرفی نسل جدیدی مرسدس ای کلاس نگذشته است که شاهد معرفی گونه ی ضدگلوله ی این خودرو با پسوند " گارد " هستیم . خودروهای به اصطلاح گارد مرسدس بنز مدت هاست که بخش قابل توجهی از نیاز افراد مهم و شخصیت های سیاسی را به اتومبیلی ایمن و توانا تامین می کند . مزیت اصلی محصولات مرسدس این است که بر خلاف سایر خودروهای ضد گلوله ; این خودروها در داخل کارخانه و در مراحل تولید ضدگلوله می شوند .

تغییرات صورت گرفته بر روی W212 چندان محسوس و قابل مشاهده نیست البته تا زمانی که به خودرو حمله نشود ! از لحاظ ابعاد و شکل ظاهری تغییری در ساختار بدنه داده نشده است و ای کلاس گارد از همان ابعاد مدل های عادی برخوردار است .

تعبیه ی یک سیستم آلارم یا هشدار که با فشردن یک دکمه فعال میشود موجب روشن شدن چراغ ها و فلاشرها می گردد و آژیر را روشن می کند .

 استفاده از فولاد سخت بر روی درها و قسمت های مختلف بدنه در کنار به کارگیری گسترده پلی کربنات در ساخت شیشه ها ; ای کلاس گارد توانایی مقاومت در برابر انواع تفنگ های متداول را داراست . حتی این خودرو می تواند در برابر گلوله های 44/0 مگنوم هم مقاومت کند . ضمن این که ای کلاس گارد در برابر نارنجک های دستی DM51 نیز مقاوم می باشد .

بدین ترتیب سطح حفاظتی VR4 ( یا همان B4 ) میسر شده است که از لحاظ مقابله در برابر مهمات نظامی رده ی قابل توجهی محسوب می شود .

با توجه به افزایش وزن خودرو از سیستم فنربندی های Airmatic نسل دوم استفاده شده است تا خودرو مانور پذیری و هندلینگ خود را حفظ کند و از این لحاظ دچار کاستی نگردد .

 

 

تایرهای ران فلت توانایی حرکت خودرو تا مسافت 50 کیلومتر را با سرعت 80 کیلومتر در ساعت فراهم می کنند تا راننده بتواند خودرو را سریعا از مهلکه دور کند ‍!  البته ای کلاس گارد توانایی رسیدن به سرعت 240 کیلومتر در ساعت را دارا می باشد .

ای کلاس گارد در سه رده ی E500 ; E350 ( بنزینی ) و E350 Blue Effiency ( دیزلی ) تولید و عرضه می گردد .

قیمت پکیج این  خودرو که مورد تست های مختلف در شرایط بد آب و هوایی قرار گرفته برابر 45 هزار یورو می باشد که از ماه آوریل در آلمان در دسترس خواهد بود .

نوشته : امیررضا اسماعیلی

به نقل از www.cariran.ir

 

 


RX350h - RX450h ; نسل جدید اس یو وی لکسس

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

سلام دوستان

فرا رسیدن عید قربان رو به همه ی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت می گم .

با این وضعیتی که بحران جهانی واسه ی خودروسازهای آمریکایی به وجود آورده کم کم داره کار به جاهای باریک میکشه ! طبق آخرین اخبار از 34 ملیارد دلار وامی که جنرال موتورز و فورد از کنگره درخواست کرده بودند فقط با 15 میلیارد دلارش موافقت شده و این یعنی این که تا مارس 2009 آمریکایی ها می تونن زنده بمونن !! البته تقصیر خودشونه چون تو بازار ایران نیومدن حالا باید چوبش رو بخورن !!

بگذریم . امروز در مورد یکی از محصولات جدید لکسس که اتفاقا تو ایران هم عرضه میشه ( البته نسل قبلیش ) مطلب دارم .

منتظر نظراتتون هستم .

 

 

2010 Lexus RX 450h - RX 350

 

2010 Lexus RX 450h

 

سری RX لکسس را مطمئنا می شناسید . اس یو وی لوکس و گران قیمتی که در بازار ایران رفته رفته جای پای خود را محکم می کند و با قیمت 95 ملیون تومانی اش به رقابت با سایر اس یو وی های لوکس می پردازد . اما در نمایشگاه خودروی لوس آنجلس شرکت لکسس از دو مدل کاملا جدید هیبریدی این خودرو پرده برداشت . در ادامه به بررسی دقیق تر این خودروها می پردازیم .

 

طراحی خارجی :

مهم ترین ویژگی طراحی محصولات لکسس محافظه کار بودن است . در نسل جدید RX نیز به وضوح شاهد این مسئله هستیم . فرم چراغ های جلو اگر چه کشیده است ولی نحوه ی جاگذاری لامپ های درون آن به گونه ای است که خیلی آن را جذاب نشان نمی دهد . شکل ساده جلوپنجره و پره های ریز عمودی آن حالت استواری خاصی به بخش جلو می بخشد .

خطوط عضلانی و برآمده ی روی سپر و گلگیرها در کنار برش فرو رفته ای که بر روی بخش کناری بدنه به چشم می خورد هماهنگی چندان جالبی با شکل چراغ ها ندارند . شاید علت اصلی وقوع این ناهماهنگی عدم زاویه دار بودن چراغ ها و نحوه ی جاگذاری لامپ های درون آن می باشد .

 

2010 Lexus RX 450h

 

برش زیر در بر خلاف اغلب خودروهای جدیدی که شاهد معرفی شان هستیم از بخش عقب آغاز می شود و با رسیدن به نزدیکی های چرخ جلو محو می شود .

در نمای عقب اگرچه با چهره ی به مراتب زیباتر و متناسب تری نسبت به نسل قبلی روبرو هستیم ولی هنوز هم آن حالت مطلوبی را که از یک لکسس انتظار داریم مشاهده نمی کنیم .

شیب زیاد ستون C بیشتر این حالت را در ذهن تداعی می کند که طراحی خودرو از قسمت عقب شروع شده و طراحان به جای شیبدار کردن نمای جلو ; بخش عقب را کشیده ساخته اند و در عوض بخش جلویی را صاف و قائم طراحی کرده اند .

چراغ های سفید رنگ این بار با رنگ قرمز ترکیب شده اند تا جلوه ی بهتری در هنگام روشن شدن پیدا کنند . بالچه ی روی سقف و عضله های گلگیر عقب به جذاب و گیراتر شدن این بخش کمک قابل توجهی کرده اند .

در کل طراحی نسل جدید لکسس RX اگرچه چندان خیره کننده نیست ولی به مراتب پخته تر و زیباتر از نسل قبلی است و می توان رعایت مطلوب تناسبات طراحی را در آن دید .

 

طراحی داخلی :

2010 Lexus RX 350

 

هر چقدر که RXدر بخش بیرونی عادی و بدون هیجان است در داخل جذاب و غیر عادی است ! اولین چیزی که جلب نظر می کند بازی با خطوط و برش هاست که منجر به شکل گیری یک فضای مناسب برای مانیتور و دریچه های کولر گشته است . حالت بخش سیاه رنگ داشبورد به گونه ای است که گویی آن را همچون لایه ای بر روی کابین کشیده اند .

فرم عریض و باریک دریچه های کولر و دکمه ها در کنار رنگ نقره ای که بر رویشان زده شده جلوه ی بسیار زیبایی را به وجود آورده است که در کنار رنگ های مشکی و کرم تضاد جالبی را به معرض نمایش می گذارد .

انتقال محل دسته دنده به بخش بالایی داشبورد اگرچه منجر به به وجود آمدن فضا برای قرار دادن اشیا در کنسول میانی می گردد ولی کمی به زیبایی و هماهنگی شکل داشبورد لطمه وارد می کند .

نشان دهنده های فلوئورسنت معروف لکسس بیش از پیش زیباتر گشته اند . استفاده از نور آبی مخفی که بر صفحه ی سیاه رنگ می تابد نشانه ی اوج دقت و ظرافتی است که برای طراحی داخل این خودرو به کار گرفته شده است .

البته در این کابین قطعات چوبی هم بر روی فرمان و کنسول میانی به چشم می خورد که نشانگر لوکس بودن این محصول لکسس است .

در کل لکسس در طراحی این کابین دقت و سلیقه ی زیادی را به کار گرفته و شاید در آینده شاهد به کارگیری این سبک طراحی در میان سایر محصولات این خودروساز باشیم .

 

موتور و گیربکس :

 

2010 Lexus RX 450h

 

در کنار به کارگیری موتور برقی برای سیستم هیبریدی ; دو نوع موتور بنزینی نیز برای این سری در نظر گرفته شده است . در مدل RX350 ( که در کشورمان گونه ی عادی آن نیز به فروش می رسد ) قدرت موتور 5/3 لیتری V6 از 270 اسب بخار به 275 اسب بخار افزایش پیدا کرده است که این میزان قدرت می تواند به چرخ های جلو یا تمام چرخ ها منتقل شود ( AWD ) .

یک گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک از نوع سکوئنشال نیز برای این اس یو وی مدرن طراحی و ساخته شده است .

در مدل RX450h باز هم شاهد به کارگیری یک موتور  6 سیلندر 5/3 لیتری هستیم که بر پایه ی چرخه ی " آتکینسون " کار می کند . قدرت این موتور برابر 295 اسب بخار است که می تواند به چرخ های جلو یا هر چهار چرخ منتقل شود .

گیربکس در نظر گرفته شده برای RX450h از نوع CVT الکترونیکی یا ECVT می باشد که مصرف سوخت پایینی را برای خودرو به ارمغان می آورد .

ظرفیت بارکشی هر دو مدل لکسس RX برابر 1587 کیلوگرم می باشد . برای این خودروها می توان سیستم کنترل گشتاور فعال را سفارش داد که به طور قابل توجهی از مصرف سوخت خودرو کم می کند .

با بهینه سازی های صورت گرفته بر روی بدنه ضریب مقاومت در برابر باد خودرو به 32/0 CD رسیده است که برای یک اس یو وی رقم بسیار مناسبی است .

 

ایمنی :

 

2010 Lexus RX 350

 

از تجهیزات ایمنی فعال و غیر فعال فراوان این خودرو می توان به : سیستم مدیریت فعال یکپارچه خودرو ( VDIM ) ( که طرز کار آن شبیه همان سیستم پایداری الکترونیکی است ) ; ترمز ضد قفل ( ABS) ; کنترل کمکی تپه ( HAC) و سیستم کنترل کششی ( TCS ) اشاره کرد .

سیستم پیشگیری از تصادف به رادارهایی مجهز است که با تشخیص فاصله ی خودرو از موانع سیستم کمکی ترمز را نیز فعال می کند .

سیستم AFS ( چراغ های متحرک جلو که در هنگام پیچیدن تغییر زاویه می دهد ) در کنار لامپ های HID زنون می تواند ایمنی مناسبی را برای خودرو به ارمغان بیاورد .

نصب 10 ایربگ تکمیل کننده ی لیست بلند بالای تجهیزات ایمنی این خودرو است . این ایربگ ها که برای سرنشینان جلو و عقب طراحی شده اند علاوه بر پوشش بخش های جانبی خودرو و گوشه ی سقف زانوان سرنشینان جلو را نیز از آسیب دیدگی مصون نگاه می دارند .

 

پایان سخن :

 

نسل جدید لکسس RX که هر دو مدل  آن نیز به صورت هیبریدی تولید می شود می تواند نقش مهمی در افزایش سهم لکسس از بازار خودروهای اس یو وی داشته باشد  . در این بحران سوخت هر خودروسازی سعی می کند تا خودروهای کم مصرف و پاک را عرضه کند تا شاید بر رکود حاکم بر بازار غلبه کرده و به فروش مناسبی دست یابد . لکسس نیز در اقدامی هوشمندانه اس یو وی های خود را به صورت هیبریدی معرفی کرده تا نشان دهد عزمی راسخ برای حضور در بازار دارد .

.......................................................................................................................................


کوسه ای خشمگین ! ب ام و Z4 جدید معرفی شد !

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

سلام دوستان

فرا رسیدن عید غدیر رو به همگی تبریک عرض می کنم و امیدوارم که همیشه شاد و خرم باشید .

امروز با کمی تاخیر بروز می کنم اما امیدوارم که مطلبم مورد توجهتون قرار بگیره . الآن که دارم این مطلب رو می نویسم هوا برفیه و سفیدی این نعمت خدا رو میشه تو سطح شهر تهران دید . جای بقیه ی دوستانی که از شهرها و کشورهای دیگه در حال بازدید از این وبلاگ هستن خالی .

منتظر نظرات شما دوستان هستم .

 

 

2010 BMW Z4

 

All-New 2010 BMW Z4 Roadster

 

هدیه ی سال نوی شرکت ب ام و به طرفدارانش روز گذشته به معرض نمایش گذاشته شد . این هدیه ی فوق العاده Z4 رودستر جدید نام دارد که قلب هر خودرو دوستی به عشق آن می تپد .

ذکر این نکته ضروری است که نسل جدید Z4 دیگر در کارولینای جنوبی آمریکا تولید نمی شود بلکه سایت " رگنسبورگ " ب ام و که در اروپا واقع است در کنار سری 1 و سری 3 عهده دار تولید این خودرو خواهد بود . این بدان معنی است که می توانیم در آینده ی نزدیک شاهد واردات رسمی این خودرو به کشورمان باشیم !

 

طراحی خارجی :

 

New 2010 BMW Z4

 

وقتی به چراغ های تند و تیز جلو نگاه می کنید با کوسه ای خشمگین روبرو می شوید که دهان پهن خود را برای بلعیدن شما باز کرده است !  ابعاد بزرگ جلوپنجره و حالت بیرون زدگی آن در کنار چراغ هایی که از خطوط شکسته و تیز تشکیل شده اند بی اختیار چنین تصوری را در ذهن شما ایجاد می کنند .

برش های روی کاپوت و شکل برجسته و مواج آن ها علی رغم سادگی ; به خوبی با طرح بدنه هماهنگ هستند و ارتباط خوبی را با بیننده برقرار می کنند .

در نمای بغل  " خط شانه " ی ( Shoulder line )  بسیار زیبا از بخش داخلی چراغ جلو آغاز می شود و به صورت مواج به زیر دستگیره های در رفته و از آن جا گلگیر عقب را شکل می دهد .

این خط در کنار خطوط دیگری که بر روی سپر جلو وجود دارند و امتدادشان برش های زیبایی را بر روی درب بغل ایجاد کرده ; به جذابیت ظاهر این کوسه ی آلمانی کمک شایانی نموده اند .

در نمای عقب ; همانند نمای جلو شباهت هایی را با برادر بزرگ این رودستر زیبا یعنی سری 6 مشاهده می شود . 

 

All-New 2010 BMW Z4 Roadster

 

شکل چراغ ها و خطوط روی صندوق عقب همان حالت لایه لایه ای را تداعی می کنند که در سری 6 شاهد آن بودیم .  لبه ی اضافی روی صندوق و چراغ ترمزی که با بهره گیری از لامپ های LED در مکانی بسیار مناسب جاسازی شده است در کنار چراغ های بزرگی  مزین به قرمز خوش رنگ ; شکلی دلربا به این رودستر اصیل می بخشند .

Z4 جدید دارای ویژگی های یک خودروی اصیل آلمانی است . overhang جلوی کوتاه در کنار overhang ( فاصله ی بین چرخ با سپر ) بلند عقب همان چیزهایی هستند که از یک ب ام و انتظار داریم . سبک طراحی این خودرو نظرهای مخالف و موافق بسیاری را در پی داشته ; عده ای آن را شکست ب ام و در طراحی می دانند و بر عکس گروهی دیگر این خودرو را بسیار جذاب می پندارند .  اما به نظر خود من تناسبات این خودرو به خصوص در بخش های بغل و عقب فوق العاده است لکن شکل چراغ های جلو آن طور که باید پخته به نظر نمی رسد . در کل Z4 جدید بار دیگر جسارت طراحان ب ام و را به معرض نمایش می گذارد و مطمئنا در آینده ی نه چندان دور اغلب افراد نظر مساعدی به این خودرو پیدا خواهند کرد .

 

طراحی داخلی :

all-new 2010 BMW Z4

 

کابین Z4 نشان یک خودروی اسپرت اصیل آلمانی را بر سینه دارد . سبک متفاوت داشبورد که دیگر از فرم طبقه طبقه ی سایر محصولات ب ام و پیروی نمی کند در کنار فرمان سه پره ی اسپرت به خوبی نشانگر آن است که طراحان این خودرو سعی در تقویت ویژگی های اسپرتی داشته اند .

قرار دادن کلیدهای گردان در زیر دریچه های کولر و ترکیب هوشمندانه ی رنگ های روشن و تیره جذابیت های بصری کابین Z4 را افزایش داده و در عین حال جلوه ای بدیع به این رودستر اسپرت بخشیده است .

شکل دسته دنده متفاوت از آن چیزی است که قبلا در سایر محصولات ب ام و دیده ایم و قطعات فلزی نصب شده بر روی آن نیز به جذابیت و گیرایی اش کمک نموده است .

قرار گرفتن صندلی ها در ارتفاعی پایین تر و نزدیک تر به اکسل عقب موجب شده تا راننده احساس لذت بیشتری بکند .

در کل طراحان اتاقی را خلق کرده اند که زیبا و چشم نواز به نظر می رسد . طرح کابین آمیزه ای از محافظه کاری و جسارت است ; شکل دریچه های کولر و دکمه های بخش پایینی محافظه کارانه و رنگ بندی کابین و دکمه های گردان جسورانه .

 

ویژگی های فنی :

 

Z4 جدید در سه مدل عرضه می شود : sDrive35i - sDrive23i - sDrive30i .

گونه ی 35i با یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی که 306 اسب بخار قدرت و 295 پوندفوت گشتاور تولید می کند عرضه می شود . با این موتور شتاب صفر تا صد کیلومتر Z4 برابر 2/5 ثانیه می باشد . برای این موتور می توانید گیربکس دوکلاچه را نیز سفارش دهید .

مدل 23i با یک موتور شش سیلندر به حجم دقیق 2497 سی سی و توان 204 اسب بخار به فروش خواهید رسید . حداکثر گشتاور نیز 184 پوندفوت است .

آخرین مدل نیز 30i می باشد که با داران بودن یک موتور 6 سیلندر خطی سه لیتری 258 اسب بخار قدرت و 228 پوندفوت گشتاور تولید می نماید .

نکته ی عجیبی که در این میان به چشم می خورد عدم در نظر گرفتن موتورهای دیزلی است که با توجه به محبوبیت روز افزون این گونه موتورها غدم استفاده از آن کمی عجیب به نظر می رسد .

Z4 جدید بر خلاف نسل قبل با سقف فلزی موسوم به " هارد تاپ " عرضه می شود . این سقف فلزی وزن بیشتری نسبت به سقف پارچه ای قبلی داشته ولی در عوض می تواند ظرف مدت 20 ثانیه از سر جای خود خارج شود .

فنربندی این خودرو با سیستم M supension شاهد یک نوآوری است . این سیستم می تواند ارتفاع خودرو را تا 10 میلی متر کاهش دهد و سه حالت مختلف را برای رانندگی در اختیار راننده قرار دهد .

Z4 با سیستم صوتی کامل و پیشرفته ای که چهار بلندگو دارد و 650 وات توان تولیدی آن است عرضه می شود . این سیستم توانایی پخش CD و DVD را داراست .

برای این خودرو انواع تجهیزات ایمنی نظیر سیستم پایداری الکترونیکی ( DSC )  و ایربگ های جانبی به همراه پشت سری های فعال در نظر گرفته شده است .

 

All-New 2010 BMW Z4 Roadster

 

پایان سخن :

ب ام و با معرفی این خودرو گامی دیگر در راستای بهبود و پیشرفت برداشته است . Z4 جدید خودرویی است زیبا و متناسب که در کنار ویژگی های فنی فوق العاده ی یک ب ام و نیازهای خریداران را برآورده می کند .

امیدواریم که هر چه زودتر شاهد عرضه ی این خودرو در کشورمان باشیم .

.......................................................................................................................................


E کلاس کوپه هم لو رفت !

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

بابت تاخیر در بروز کردن وبلاگ ازتون عذرخواهی میکنم . به هر حال تک نویسنده بودن وبلاگ این مشکلات رو هم داره . من از همه ی دوستانی که قصد همکاری با این وبلاگ رو دارند و دست به قلمشون خوبه درخواست می کنم وبلاگ این بنده ی حقیر رو قابل بدونن و ما رو از مطالب خوبشون بهره مند کنن . البته مطالب با اسم خودشون منتشر میشه و در صورت تداوم همکاری یک شناسه ی کاربری جداگانه واسشون ایجاد میشه تا هر وقت خواستن وبلاگ رو به روز کنن .

در ضمن بیستمین شماره ی ماهنامه ی خودرو امروز منتشر شد . به همه ی خودرو دوستان و علاقمندان به صنعت خودروسازی توصیه می کنم که از مطالب خوب این مجله استفاده کنند . در این مجله مطالب جامع و کاملی از وضعیت خودروسازان آمریکایی و اروپایی گرفته تا جدیدترین خودروهای روز دنیا به چشم می خوره که در کنار یک پوستر جداگانه و ویژه نامه و CD مشخصات مینیاتور ( محصول جدید سایپا ) می تونه اوقات فراغت شما رو به خوبی پر کنه .

در ضمن نظر سنجی در مورد تندر 90 هم به پایان رسید . 595 نفر لطف کردند و در این نظر سنجی شرکت کردند . که نتایجش به شرح زیر است :

خودروی بسیار خوبی است و قیمت مناسبی نیز دارد .
27.9 درصد
(166 رای)
ارزش رقم پرداختی را ندارد و چندان چنگی به دل نمیزند .
24.03 درصد
(143 رای)
انتخاب سایر خودروها عاقلانه تر است .
13.95 درصد
(83 رای)
خودروی بسیار بدی است و مورد پسند من نیست .
16.13 درصد
(96 رای)
در بعضی موارد خودروی خوبی است ولی در سایر زمینه ها حرف چندانی برای گفتن ندارد .
17.98 درصد
(107 رای)

نظرسنجی بعدی در مورد خود وبلاگه که امیدوارم شرکت کنید .

منتظر نظراتتون هستم .

 

Mercedes E Class Coupe

 

2010 Mercedes E-Class Coupe Spy Photo

 

یکی از خوانندگان سایت های معتبر خودرویی چند روز پیش تصاویری را از نسل جدید E کلاس کوپه را به معرض نمایش گذاشت که در آن اغلب بخش های خودرو بدون پوشش دیده می شد .

این خودروی سفید رنگ که در تصویر مشاهده می کنید در نمایشگاه ژنو به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .

چراغ های دو تکه با زوایای تیز ; جلوپنجره ای نسبتا بزرگ و خطوط تهاجمی از ویژگی های اصلی E کلاس کوپه است . حالت خشن خودرو با خط کمر مرتفع و خط موازی آن که بر روی رکاب در قرار دارد ; بیش از پیش احساس می شود .

آن طور که از تصاویر بر می آید این مدل مرسدس نیز به سقف پانورامایی مجهز خواهد بود .

E کلاس کوپه را می توان یک کوپه ی بزرگ دانست چرا که بر  روی پلاتفرم گونه ی سدان ساخته شده و البته شباهت های آشکاری نیز با آن دارد .

بخش هایی نظیر پره های جلوپنجره و حالت تند و تیز چراغ مواردی هستند که در سی کلاس نیز دیده می شود و حالت خطوط بدنه و محل قرارگیری آن ها نیز بی شک از مدل موفق CLS الهام گیری شده است .

در نمای عقب چراغ های نسبتا بزرگ و متمایل به طرفین در نوع خود جالب توجه هستند ولی به نظر می رسد کمی بیش از حد بزرگ طراحی شده اند .

جاگذاری چراغ ترمز بر روی صندوق ( که در نسل جدید ب ام و Z4 و رنو مگان کابریولت نیز دیده می شود ) در کنار خروجی های اگزوز ذوزنقه ای شکل جذابیت فوق العاده ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است .

موتورهای V6 3/5 لیتری 300 اسب بخاری در کنار V8 5/4 لیتری جزء خانواده ی بنزینی ها هستند . انتظار می رود که انواع دیزلی نیز با پسوند 200 - 220 - 250 و 300 CDI عرضه شوند .

به هر حال تا معرفی این خودرو در نمایشگاه ژنو ما نیز همانند شما به تصاویر جاسوسی اکتفا می کنیم . ان شاءالله که با معرفی این خودرو بتوانیم مطالب جامعی رو خدمتتان تقدیم کنیم .

 

2010 Mercedes E-Class Coupe Spy Photo

.......................................................................................................................................................................................


تیراندازی مرگبار در یک مهمانی در آمریکا

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 7:52 عصر
به گزارش مهر، کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوا عصر دوشنبه در معاونت عمرانی استانداری تهران با حضور نمایندگان سازمانهای ذیربط در امر آلودگی هوا برگزار و...
<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 16 ، کل بازدیدها: 455648
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ