سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت نهایی خودروهای برقی نیسان اعلام شد

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

شرکت خودروسازی نیسان اعلام کرد که خودرو برقی لیف (leaf) ساخت این شرکت در اروپا 30 هزار یورو قیمت خواهد داشت.

به گزارش خبرخودرو، خودرو لیف اولین خودرو برقی ارزان قیمت و با آلایندگی صفر است که توسط نیسان به تولید انبوه رسیده است.

نیسان در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این خودرو ابتدا در ماه دسامبر وارد پرتغال و هلند شده و سپس در فوریه سال آینده به بازارهای انگلستان و ایرلند راه می یابد.

سیمون توماس، قائم مقام بخش فروش و بازاریابی نیسان ، با بیان این که شرکتش توانسته اولین خودروی بدون آلایندگی را تولید کند افزود : قیمت در نظر گرفته شده برای لیف شامل باتری لیتیومی آن نیز می شود.

اگر چه قیمت این خودرو چیزی در حدود 30 هزار یورو اعلام شده است ولی با رایانه های پرداختی از سوی برخی دولت های اروپایی قیمت آن کاهش می یابد . برای مثال قیمت این خودرو در انگلستان با پرداخت 5000 پوند سوبسید به 23350 پوند و در هلند با پرداخت یارانه های دولتی به رقمی بین 6 هزار تا 19 هزار یورو می رسد.

این خودروساز ژاپنی که 43.4 درصد از سهام آن متعلق به شرکت فرانسوی رنو می باشد پیش بینی کرد ، تا سال 2020 این خودروی برقی 10 درصد از سهام بازار را به خود اختصاص دهد.

خودرو پنج سرنشین لیف قادر است 80 درصد ظرفیت باتری خود را در کمتر از 30 دقیقه شارژ کند و در هر بار شارژ مسافتی در حدود 160 کیلومتر را طی کند . این خودرو قادر است به سرعتی بالغ بر 140 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.



خودروی برقی آفریقای جنوبی ، کانون توجه نمایشگاه خودرو

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

خودروی برقی ساخت افریقای جنوبی در کانون توجه بازدید کنندگان از نمایشگاه خودروی ژنو قرار گرفته است.

به گزارش خبرخودرو ، در نمایشگاه خودروی ژنو علاوه بر خودروهای لوکس و گرانقیمت ، خودروهای برقی عرضه شده در این نمایشگاه نیز توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

در واقع بسیاری از شرکتهای خودروسازی بزرگ جهان قصد دارند تا دو سال اینده خودروهای برقی را به صورت انبوه تولید کنند.

یکی از این خودروها که برای بازدید کنندگان جالب بوده است، خودروی ساخت افریقای جنوبی به نام ژول است.

البته این خودرو برای بازار افریقا ساخته نشده و هدف ان بیشتر بازارهای اروپا و امریکاست.

با وجود اینکه بسیاری از شرکت های بزرگ خودروسازی جهان در افریقا خودرو تولید می کنند ، اما خودروی ژول اولین خودروی طراحی و حمایت شده توسط خود افریقای جنوبی است که شرکت اوپتیمال انرژی تولید کرده است.

در واقع با توجه به قول شرکت اوپتیمال انرژی مبنی بر ایجاد هزاران فرصت شغلی ، سازمان توسعه صنایع افریقای جنوبی حاضر شده است از طرح تولید این خودرو حمایت کند.

شرکت اوپتیمال انرژی اعلام کرده است خودروی ژول تا سال دوهزار و سیزده وارد بازار می شود.

در حالیکه معمولا خودروهای برقی فعلی موجود در بازار در مقایسه با انواع سوخت فسیلی قدرت و شتاب کمتری دارد ، در مدل ژول سعی شده همه استانداردهای خودروهای با سوخت فسیلی را در خود داشته باشد.

البته فعلا قیمت این خودرو سی هزار دلار براورد شده است که برای خودروی نسبتا کوچکی نظیر ژول بالاست.

سازندگان این خودرو می گویند این خودرو با یک بار شارژ بیش از یکصد و پنجاه مایل یعنی حدود دویست و پنجاه کیلومتر بپیماید.

همچنین شتاب ژول در مقایسه با دیگر خودروهای برقی نسبتا بالاست.


ماکسیما، کیفی ترین خودرو ایران

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

بر اساس اعلام نتایج آخرین رده بندی کیفی از جانب شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ماکسیما، کیفی ترین خودرو کشور شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، بر اساس اعلام نتایج آخرین رده بندی کیفی ترین خودروهای ساخت داخل، ماکسیما در جایگاه اول کیفی ترین خودرو کشور قرار گرفت.

خودرو مگان شرکت پارس خودرو نیز همچون هفته های قبل در رده کیفی ترین خودروهای کشور قرار گرفت و مکان سوم جدول رده بندی کیفی ترین خودروهای ساخت داخل را به خود اختصاص داد و تندر90 شرکت ایران خودرو در مقام چهارم و 206 معمولی و SD این شرکت نیز که درهفته های گذشته و در غیاب خودرو ماکسیما به سطح بالای جدول آمده بود در مکان ششم و هفتم جدول قرا گرفت.

در آخرین رده بندی اعلام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در هفته 7 سال 1389، خودرو مگان ساخت شرکت پارس خودرو حائز کسب سطح کیفی A+، به عنوان بالاترین سطح کیفیت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شد.

شرکت پارس خودرو در سال 89 نیز همچون سالهای گذشته با هدف ماندگاری در عنوان کیفی ترین خودروساز کشور و تبدیل شدن به کیفی ترین خودروساز خاورمیانه، تولید خودروهای خود را با شمارگان و کیفیت بسیار بالا ادامه خواهد داد و با کار مضاعف و همت مضاعف از همه توان خود در جهت بالابردن ضریب ایمنی و رفاهی متقاضیان استفاده خواهد کرد.

شرکت پارس خودرو با تکیه بر افزایش کیفی بر کلیه محصولات خود و پرهیز از بزرگنمایی تک محصولی ، با ورود خودروهای جدید دیگری به سبد محصولات با کیفیت خود مانند نیسان تینا و نیسان قشقایی، پارس خودرو گامهای بلند دیگری در عرصه تولید خودروهای با کیفیت و ایمن در کشور برداشته است.


خودروی برقی مشترک تویوتا و تسلا

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

گروه خودروسازی تویوتای ژاپن و گروه خودروسازی تسلا که مهمترین شرکت آمریکایی سازنده خودروهای برقی است ،با احداث کارخانه ای در ایالت کالیفرنیا، بطور مشترک خودروهای برقی تولید می کنند.

به گزارش خبرخودرو ؛ این دو گروه خودروسازی با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند طبق قراردادی که در پالو آلتو ، مقر شرکت تسلا موتورز ، امضا شده است، طرفین در توسعه خودروهای برقی ، قطعات یدکی ، سامانه تولید ومهندسی این خودروها همکاری می کنند.

تسلا اعلام کرده است،کارخانه قدیمی را که تا ورشکستگی جنرال موتورز آمریکا درسال گذشته ، بطور مشترک توسط تویوتا وجنرال موتورز اداره می شد، خریداری کرده است.

این کارخانه درسال هزار ونهصدو هشتادو چهار احداث شد و چهار هزار و هفتصد نفر در آن کار می کردند اما اوایل سال گذشته تعطیل شد.

این اولین کارخانه در تاریخ هفتاد و دو ساله تویوتا بود که تعطیل می شد.

تسلا اعلام کرده است ، در این کارخانه که در فرمونتFremont، نزدیک سانفرانسیسکو قرار دارد، خودروسواری مدل اس و خودرو های آینده تسلا ساخته می شود .

به گفته تسلا ، مدل اس ، قرار است اولین خودروی سواری باشد که تمام قدرت خود را از برق می گیرد.

آکیو تویودا ،رئیس شرکت تویوتای ژاپن ،گفت در باره توان فن آوری تسلا متقاعد شده است.

تویوتا سهم خود را در این سرمایه گذاری فاش نکرده است اما روزنامه نیکی ژاپن نوشت این شرکت احتمالا در بیش از پنج درصد سرمایه سهیم خواهد شد.

بر این اساس تویوتا با پنجاه میلیون دلار سرمایه در تولید خودروهای برقی با تسلا مشارکت می کند.

ژاپن قصد دارد تا سال دوهزار و دوازده در بازار خودروهای کاملا برقی ، جایی برای خود باز کند.



خودروسازان تا شهریور مهلت دارند

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت : فعالیت واحدهایی که کالاهای غیراستاندارد تولید می کنند ، متوقف و به مراجع قانونی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ؛ نظام الدین برزگری با اشاره به تاکید وزیرصنایع و معادن بر ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی افزود :‌ تمامی خودروسازان ملزم به رعایت استانداردهای پنجاه و یک گانه ایمنی و عملکردی همچنین استانداردهای چهارگانه زیست محیطی تا پایان شهریور هستند و در این خصوص اغماضی نخواهد شد.

وی گفت : درصورتی که خودروسازان تا زمان تعیین شده برای اجرای استانداردهای مورد نظر اقدام نکنند از شماره گذاری خودروهای فاقد استاندارد جلوگیری خواهد شد و خط تولید این نوع خودروها موقتا تعطیل و به مراجع ذیصلاح گزارش می شود.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به اینکه خودروسازان تا سال 1395به نیاز خودرویی کشور براساس تنوع تولید و پلتفرم های ایرانی و مشترک خارجی پاسخ خواهند داد افزود :‌ سی ، او ،‌ پی یا تطابق تولید از مواردی است که خودروسازان با برنامه ریزی موظفند مستندات تولید را تا پایان سال فراهم و اجرایی کنند.

وی درعین حال با تاکید بر مسئولیت پذیر بودن قطعه سازان گفت : درصورتی که خودروسازان نظامنامه ارزیابی برای دریافت قطعات داشته باشند و قطعه ساز مسئول کیفیت قطعه قبل و بعد از دوره گارانتی باشد ؛ قطعات غیر استاندارد وارد انبارهای خودروسازان نخواهد شد.

رئیس سازمان استاندارد افزود : با شرایط فعلی و تاکید وزیر صنایع و معادن بر ارتقاء کیفیت خودرو ، ائین نامه ارتقاء کیفیت خودرو در حال نهایی شدن است و امیدواریهای زیادی برای ارتقاء و جهش کیفی در صنعت خودرسازی کشور در سال جاری وجود دارد.

وی گفت :‌ ارزیابی های سه سال اخیر در خصوص یک مدل از خودروهای سنگین حاکی از بهبود کیفیت و کاهش نمره منفی از رقم دویست و چهل در سال هشتاد و پنج به منفی چهل در نیمه اردیبهشت سال هشتاد و نه است و امروز در صنایع خودروسازی کشور اعم خودروهای سنگین و سبک خودروهای با کیفیت پائین و در حد قابل قبول تولید نمی شود.

رئیس سازمان استاندارد همچنین در خصوص آرسنیک موجود در برنج های وارداتی گفت :‌ متاسفانه هرفردی در هر جایی در این باره اظهار نظر می کند اما بحث ما کارشناسی ،‌ علمی و ازمایشگاهی است و بررسی های ما نشان می دهد آرسنیک موجود در این برنج ها دو دهم پی ، پی ، ام یعنی پائینتر از حد مجاز است.

برزگری همچنین در خصوص استاندارد میوه های وارداتی افزود : استاندارد در حال حاضر هیچگونه وظیفه قانونی در این باره ندارد اما شورایعالی استاندارد پیشنهاد کرده است که در مورد تمام میوه های داخلی و وارداتی تا پایان برنامه پنجم باقیمانده سم و کود و آفت کش ها در محصولات کشاورزی کنترل شود


تولید 9 هزار خودرو سواری ویانا در سال جاری

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

مدیر فروش شرکت سناباد خودرو در خصوص تغییرات بوجود آمده در این شرکت گفت: شرکت سناباد خودرو با ایجاد تغییرات در بخشهای مختلف تولید خود در سال 89 دو هدف در دو بخش ارتقاء تیراژ تولیدات خود به 9 هزار دستگاه خودرو سواری و افزایش خط تولید اهداف بلند مدتی را دنبال می کند.

مهندس قاسمی در ادامه گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود : در راستای ارتقای بهره وری و توجه به خواست مشتریان ، شرکت سناباد خودرو ضمن توجه به ارتقاء سطح کیفی تولیدات خود با بکار گیری هر چه بیشتر نیروهای متخصص سعی در جلب رضایت هر چه بیشتر خریداران محصولات این شرکت نموده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس هدف گذاریهای صورت گرفته می توان اذعان داشت که این شرکت طی دو ماه آغازین سال 89 به بخشی از اهداف خود دست پیدا کرده گفت: این شرکت در ادامه سیاست ارتقاء کیفی تولیدات خودروهای داخلی ، تولید خودرو سواری با سطح بالای کیفی و مصرف سوخت پایین با نام ویانا که بر گرفته از نامی ایرانی است با حجم موتور 1500 و 16 سوپاپ با تغییرات اساسی صورت گرفته در موتور و گیربکس آن آغاز کرده که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر خواهد بود.

مدیر فروش سناباد خودرو در ادامه تصریح کرد: تعداد نمایندگی های این شرکت از 28 واحد به 35 نمایندگی در سطح کشور افزایش یافته و در بخش تأمین قطعات به موفقیتهای مطلوبی دست پیدا کرده است به طوریکه قطعه رسانی نهایتاً ظرف مدت 24 ساعت به نمایندگی های متقاضی انجام می گیرد.

قاسمی در پایان بیان کرد: بدلیل پیش فروش خوب خودرو ویانا مسئولان شرکت سناباد خودرو از برگزاری مراسم رونمایی بدلیل عمل کردن به وعده های داده شده خودداری نمودند و در این راستا از ابتدای اردیبهشت ماه جاری تحویل سفارشات به مشتریان در سطح کشور آغاز شده است.


فراخوان به لامبورگینی هم رسید!

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

شرکت فولکس واگن، سی خودروی لامبورگینی وارداتی به چین را از سی و یکم ماه مه به علت نقص فنی در باک بنزین فراخوان خواهد کرد.

به گزارش خبرخودرو ، اداره دولتی کنترل کیفیت، ‌بازرسی و قرنطینه خودرو در چین امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود این مطلب را اعلام کرد.

بر اساس همین بیانیه نقص فنی موجود در باک های بنزین این خودروها ممکن است در برخی موارد منجر به نشت بنزین شود و به نوعی جان مسافران را تهدید کند.

شرکت سازنده این خودرو باک های بنزین دارای نقص فنی را بررسی و به صورت رایگان تعویض خواهد کرد.



رونمایی از نمونه خودروهای سال 2025

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 89/3/8:: 8:19 عصر

نمونه ای از خودروهای سال دو هزار و بیست و پنج طراحی و ساخته شد.

به گزارش گروه بیبن الملل خبرخودرو ،این خودروی جدید که نمونه الگویی ان ساخته و به نمایش گذاشته شده است به تجهیزات و سامانه های بسیار پیشرفته ای مجهز است. این خودروی کوچک می تواند محیط پیرامونش را شناسایی کند. سامانه های ان با شناسایی انواع موانع، با رهگذران برخورد نمی کند. سامانه های تعبیه شده در داخل این خودرو، براحتی کار پارک کردن خودرو را انجام می دهند بدون انکه لازم باشد راننده کاری انجام بدهد.

عملا این خودرو از ضربه مصون است و نمی توان ان را خرد کرد. این خودرو به سامانه های پیشرفته موقعیت یاب بین المللی، جی پی اس، مجهز است و سامانه های فاصله یاب ان مانع از برخورد به خودروهای دیگر یا موانع جاده ای و انسانی می شود. تنها کاری که راننده در این خودروها انجام می دهد ان است که به صندلی اش تکیه بدهد و با فاصله خودرو را انگونه که می خواهد هدایت کند. این خودروها برای استفاده در سال دو هزار و بیست و پنج طراحی شده اند. شرکت خودروسازی جنرال موتورز امریکا به همراه یک شرکت چینی کار طراحی و ساخت این خودرو را برعهده دارد.





بازدید امروز: 12 ، بازدید دیروز: 22 ، کل بازدیدها: 455146
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ