سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماهیندارا خط تولید می خرد

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

در پی ایفای نقش اصلی در جگوار که مدت یک سال است توسط تاتا موتورز هندوستان صورت می گیرد ، رقیب دیرین تاتا یعنی شرکت ماهیندرا و ماهیندرا (M&M) نیز در صدد احداث خط تولید در کشورهای غربی بر آمده است .

به گزارش خبرخودرو، ماهیندرا به فکر نفوذ در بازا آمریکاست و در همین راستا قرار است یک خط تولید آماده در این کشور خریداری شود.

پروین شاه قائم مقام اجرایی ماهیندرا رسماً اعلام کرده که سران این کمپانی وارد مذاکراتی با بعضی از تولید کنندگان خودرو در آمریکا شده اند تا برای تولید پیکاپ خود در شرایط فعلی و SUV خود در آینده جای مناسبی پیدا کنند .

ماهیندرا اخیراً مدل پیکاپ خود را در هندوستان روانه بازار کرده و انتظار دارد در آمریکا نیز مشتریان جدیدی پیدا کند.


سورنتوی جدید با ایمنی بالا

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

کیا موتورز نسبت به نسل جدید خودروهایش امید زیادی دارد و در همین راستا اعلام کرده است که مدل جدید سورنتو با طراحی ویژه و ایمنی بالا در سال 2010 به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرخودرو، نسل جدید سورنتو توانسته در مؤسسه EURO NACP که بالاترین مرجع آزمایش ایمنی خودرو در اروپاست در تست تصادف از روبرو 5 ستاره کامل دریافت کند این اتفاق مهمی برای کیا موتورز است که در حال حاضر توسعه در بازاراهای جهانی را دنبال می کند.

سورنتو حاصل ایده های پیتو شرایر سر طراح آلمانی کیا موتورز است و به خاطر طراحی جذاب و ایمنی بالایش قطعاً در بازار با استقبال خوبی مواجه خواهد شد .

کیا با استخدام پیتر شرایر به نفوذ بیشتری در بازار جهانی دست یافته است.



تندر90 هیبریدی در پارس خودرو تولید می شود

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

مدیرعامل شرکت پارس خودرو اعلام کرد تولیدات این شرکت در پنج ماه اخیر 19 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مسیح تفرشی گفت : بر اساس برنامه ریزی، تا پایان سال در این شرکت 285 هزار انواع خودرو تولید می شود که 20 درصد بیشتر از پارسال خواهد بود.

وی درباره تحقق وعده های این شرکت برای تحویل خودرو پرحاشیه تندر90 اظهارداشت : پس از محقق نشدن وعده تولید تندر 90 درایران خودرو و پارس خودرو به علت تامین نشدن قطعات ان در شرکت رنوپارس فرانسه ، با توجه به این محدودیت ها خودرو تندر 90 را پیش فروش کردیم و توانستیم به همه تعهد عمل کنیم و گاهی تا یک ماه زودتر هم تحویل شد.

مدیر عامل پارس خودرو طراحی و تولید خودرو ویژه جانبازان و معلولان و کامل شدن چرخه تولید و خدمات پس از فروش این خودروها را نخستین بار در کشور از دیگر اقدامات این شرکت بیان کرد و گفت : با توجه به نوع معلولیت ها و برغم مشکلات طراحی این خودورها ، خوشبختانه خط تولید این خودروها راه اندازی شد و تا پایان امسال ده هزار خودرو ویژه جانبازان و معلولان یک دست ، یک پا و یا هر دوپا قطع یا فلج تولید و به انان عرضه می شود .

تفرشی با بیان اینکه پارس خودرو تولید کننده ای با عقبه تولید خودروهای باکیفیت است ، اظهار داشت : بازگشت به این رویکرد از برنامه های جدی پارس خودرو است که با مقایسه تولید تندر 90 در شرکت پارس خودرو و ایران خودرو می توان این موضوع را درک کرد.

مدیرعامل پارس خودرو درباره عرضه محصولات جدید این شرکت گفت : سالن های تولید خودروهای جدید تینا و قشقایی که از لحاظ ایمنی و کم مصرف بودن مطرح هستند درحال اماده سازی هستند و تا اواخر امسال تولید این خودروها اغاز و از سال اینده به صورت انبوه وارد بازار می شود.

وی با اشاره به طرح تولید خودرو با گیربکس خودکار گفت : با این اقدام امیدواریم فرهنگ استفاده از گیربکس خودکار در کشور رایج شود که کمک شایانی نیز به کاهش مصرف سوخت خواهد کرد.

تفرشی همچنین از مذاکره با شرکت های خودروسازی معتبر جهان برای تولید خودروهای هیبریدی در پارس خودرو خبر داد و افزود : به نتایج خوبی برای تولید تندر90 و پراید هیبریدی دست یافته ایم .


گراند سنیک جدید رنو پنج ستاره شد

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

دوازدهمین مدل از تولیدات رنو به عضویت خانواده خودروهای پنج ستاره EuroNCAP این خودروساز در می آید و به این خانواده امنیت بیشتری می بخشد.

به گزارش خبرخودرو ، گراند سنیک جدید دوازدهمین مدل از تولیدات رنو است که علی رغم افزایش معیارهای سنجش و تست بدنه در اوائل سال 2008 اعم از اثراتی که در نتیجه تصادف بر پشت و بغل خودرو برجای می ماند، ایمنی و حفاظت کودکان ، بزرگسالان و عابران و هم چنین سطح تجهیزات موفق به اخذ هر 5 ستاره EuroNCAP در تست تصادفات شده است.

رنو توجه ویژه ای را به مقوله ایمنی و توسعه این امر به منظور پیشرو بودن در این زمینه مبذول می دارد و تنها خودروسازی است که تاکنون موفق به اخذ 5 ستاره برای 12 خودرو خود شده است.

New Grand Scenic از نظر فنی طوری طراحی شده است که تمامی ویژگیهای ایمنی فعال و کنش پذیر را به مرحله عمل رسانده و منتقل می کند و به عنوان عضوی از خانواده مگان از تجهیزات مشابه این خانواده بهره می برد:

سنسورهای دوقلوی بغل که مدت زمان لازم برای باز شدن کیسه های هوای بغل را نصف می کند و اولین بار در خودروی Laguna III به کار گرفته شد.

ساختار پیش بینی شده برای حالت مچاله این خودرو قابلیت جذب انرژی را در صورت وارد شدن هرگونه شوک به منظور حفظ استحکام و همچنین حفظ جان سرنشینان داراست. موادی که در ساخت این خودرو به کار می رود بویژه فولاد مصرفی در آن که بسیار انعطاف پذیر و قابل ارتجاع است از موادی انتخاب شده اند که قابلیت جذب انرژی و متفرق نمودن انرژی جنبشی را دارا هستند. کنترل تغییر شکل و جلوگیری از مچاله شدن خودرو بدین طریق باعث کاهش نیروهای واشتابی می شود که سرنشینان در معرض آن قرار دارند و این امر همراه با بهره جویی از نسل سوم SRP3 (سیستم پیشگیری و حفاظت رنو) سطح بالایی از ایمنی و حفاظت را تضمین می کند.



تولید و فروش داچیا ساندرو در مراکش

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

مدل جمع و جور و جادار داچیا ساندرو هاچ بک برای فروش به بازار مراکش پیوست و خانواده داچیا را که پیش از این شامل مدل لوگان و لوگان MCV بود ، بیش از پیش گسترش داد.

به گزارش خبرخودرو ، فروش مدل داچیا ناندرو از 18 ژوئن سال 2009 در مراکز آغاز شده و از گارانتی سال / یکصد هزار کیلومتر بهره می برد.

مدلهای تولیدی در بازار مراکش در کارخانه SOMACA گروه رنو در کازابلانکا ساخته می شوند. داچیا در پایان ماه آورزیل سال 2009 ، پس از رنو ، دومین برند پرفروش خودروهای ساری اینبااز را در اختیار داشته است . مدل لوگان از سال 2006 پر فروش ترین خودروی بازار مراکش محسوب می شود و از زمان ورود به بازار ، 48000 دستگاه از مدل به فروش رسیده است.

گروه رنو با تولید مدل داچیا ساندرو در مراکش به رشد بین المللی خود ادامه می دهد. کارخانه SOMACA پس از آغاز به کار کارخانجات رنو در کوریتیبا (برزیل) ، سوفازا (کلمبیا) و پیتشتی (رومانی) و تأسیسات تولیدی نیسان در راسلین (آفریقای جنوبی) ، از آخرین امکانات پلت فرم لوگان بهره مند شده است.

مدل داچیا ساندرو با فروش کلی 76500 دستگاه - عمدتاً در اروپا – از ماه ژوئیه سال 2008 که وارد بازار شده است ، موفق شده تا مشتریان بیشتری را جذب خود کند که در پی مدل هاچ بک جمع و جور ، جادار و قابل اطمینانی می باشند.



پیشنهاد جدید فیات برای تملک اوپل

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

پس از آن که سران جنرال موتورز اعلام کردند فعلاً از فروش اوپل منصرف شده اند ، مدیران فیات در صدد تهیه پیشنهاد جدیدی برآمده اند که اغوا کننده تر از قبلی باشد و جنرال موتورز دوباره پای میز مذاکره بنشیند.

به گزارش خبرخودرو، روزنامه لارپوبلیکا از بررسی های مجدد فیات برای تهیه پیشنهادی بهتر خبر داد و نوشته است که ایتالیایی ها به شدت به تمک اوپل علاقمند شده اند.

فیات از ماه می امسال در میان مسابقه ای قرار گرفت که بین شرکت کانادایی مگنا ، بانک رولی اسبربانک ، شرکت بین المللی RHJ برای تصاحب اوپل در گرفته بود اما حالا ممکن است از سایر رقبای نا امید خود جلو بزند.

البته مقامات محلی آلمان نیز از سوی دیگر در تلاش هستند که شرکت RHJ در این رقابت پیروز شود اما باید تا ارائه پیشنهاد جدید فیات صبر کرد.


دریافت استاندارد یورو پنج برای خودروها در اروپا اجباری شد

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

دریافت استاندارد یورو پنج برای خودروها در اروپا اجباری شد.

به گزارش خبرخودرو ، ‌از ابتدای ماه سپتامبر امسال،‌همه مدل های جدید خودروها و یا تولید های جدیدی از خودروهای موجود باید قوانین مربوط به ضد الودگی که دارای شرایط بسیار سخت تری در مقایسه با استاندارد یورو چهار است را رعایت کنند.

‌در شش ماهه اول امسال در ایتالیا صد و بیست و پنج هزارو نهصد و پنجاه و یک خودرو با رعایت استاندارد یورو پنج تولید شده اند که خودرو فیات نوع پانصد با بیست و یک هزار و نهصد و یک دستگاه فروش بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده است که پس از ان فولکس واگن گلف و فیات گرانده پونتو در جایگاه دوم و سوم بیشترین میزان فروش قرار دارند.

بر همین اساس،‌خودرو سازان خودروهای استاندارد یورو چهار باید خودروهای خود را به استاندارد یورو پنج تجهیز کنند.


رکورد سرعت جهان شکسته شد

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:23 عصر

انگلیس ابرخودرویی ساخته است که رکورد سرعت صد و سه ساله جهان را شکست.

به گزارش خبرخودرو ، این ابرخودرو بخار در ازمایشی در کالیفرنیا در مسافتی تعیین شده با سرعت متوسط صد و سی و نه و هشت صد و چهل و سه هزارم مایل در ساعت حرکت کرد. که به این ترتیب رکورد قبلی در خصوص این خودورها را که صد و سه سال پابرجا بود، شکست.

رکورد قبلی صد و بیست و هفت مایل در ساعت بود که در سال هزار و نهصد و شش راننده ای به نام فرد ماریوت ان را به ثبت رسانده بود.

رکورد ماریوت طولانی ترین رکوردی بود که رسما ثبت شده و دست نخورده باقی مانده بود اما این تیم انگلیسی با راننده ای به نام چارلز برنِت توانست در نهایت رکورد تازه ای از خود به جا بگذارد.

در این ابرخودرو دمای بخار را تا چهارصد درجه سانتیگراد بالا می رود و پس از ان با سرعت دو برابر سرعت صوت، به داخل یک توربین تزریق می شود که در نهایت ان را قادر می سازد با سرعت بیش از صد و سی و نه مایل در ساعت حرکت کند.


جوانترین مادر دنیا

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:20 عصر
پارچه‌ می‌خریم ‌(تترون‌ راه‌ راه)، به‌ خانه‌ می‌بریم‌.
پیژامه‌قبلی‌ را که‌ مادرتان‌ دوخته‌ روی‌ پارچه‌ گذاشته‌ آنرا می‌برید. به‌ خاط‌ر داشته‌ باشید...

کلماتی که هرگز نباید به کودکان خود بگویید...

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/6/11:: 4:20 عصر
خیلی‌ها فکر می‌کنند که مردم دیگر کمتر به گذاشتن اسم‌هایی که پیوند ما با مذهب و دین خود را نـشـان مـی‌دهـد عـلاقـه نشان می‌دهند در حالی که اصلاً...
   1   2      >



بازدید امروز: 16 ، بازدید دیروز: 22 ، کل بازدیدها: 455150
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ