سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/13:: 3:32 عصر

مرسدس- بنز دوباره بازگشته است. تحول بر مبنای تجربه

این شعاری است که شرکت مرسدس بنز برای نمایشگاه تجاری خود در ایران انتخاب نموده است. این خودروساز جهانی که نزدیک به چهل سال در بازار ایران سابقه حضور دارد و از شهرت و محبوبیت خاصی در بین خریداران خودرو لوکس برخوردار است، با حضوری مجدد و متفاوت به بازار ایران بازگشته است.

نمایشگاه تجاری مرسدس-بنز در هتل استقلال-سالن دریای نور، به مدت 5 روز از تاریخ 8/12/83 آغاز گردیده و روزهای 11/12 و 12/12 برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است. روز اول نمایشگاه به مراسم افتتاحیه شرکت مرسدس-بنز ایران که در ذیل به معرفی آن پرداخته شده است، اختصاص یافت و موسسین این شرکت به ایراد سخنرانی و پرسش و پاسخ در جمع روزنامه نگاران و خبرنگاران پرداختند. دو روز بعد برای بازدید دارندگان و مشتریان بالقوه خودروهای لوکس اختصاص یافته و با استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان مواجه گردید. از نکات بارز این نمایشگاه که تا حدی با دیگر نمایشگاههای داخلی تفاوت داشت این بود که بازدیدکنندگان می توانستند داخل خودروها بنشینند و آپشنهای متنوع این خودروها را امتحان نمایند. همچنین توضیحات افراد راهنما در پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان از دیگر نکات مثبت این نمایشگاه بود. لازم بذکر است که در این نمایشگاه کلاسهای متنوعی از خودروهای بنز شامل کلاسهای A ، C ، E، S و CLS به نمایش گذارده شده و در کنار آن سفارش برای واردات مدلهای به نمایش گذاشته صورت می پذیرد. مدلهای E، S و CLS با استقبال و توجه زیاد بازدیدکنندگان مواجه گردید که می توان آن را ناشی از طراحی زیبا و لوکس این مدلها؛ تودوزی شکیل و آپشنهای متنوع و فراوان آنها دانست. آنچه که در ذیل آمده است، خلاصه ای از چگونگی فعالیت شرکت دایملرکرایسلر در ایران است: 

پیرو قرارداد همکاری که شرکت دایملر- کرایسلر با شرکت ایران خودرو دیزل در دو بخش تولید و فروش و خدمات پس از فروش منعقد نموده است، شرکت تاپ خودرو برای تولید و شرکت مرسدس- بنز ایران برای فروش و خدمات پس از فروش تاسیس گردیده است.

در بخش تولیدی، شرکت تاپ خودرو با سرمایه گذاری شرکت ایران خودرو دیزل تاسیس گردیده و هدف آن تولید خودروهای بنز بصورت  CKDتحت لیسانس شرکت دایملرکرایسلر می باشد که راه‌اندازی خطوط تولیدی و مراحل تولید این خودروها مطابق با استانداردهای جهانی شرکت مرسدس بنز خواهد بود. با توجه به اهداف و چشم انداز توسعه صنعتی گروه ایران خودرو، تولید خودروهای بنز توسط شرکت تاپ خودرو نقطه عطفی در توسعه تکنولوژی و فرایندهای ساخت و تولید خودرو در داخل کشور خواهد بود. کل ظرفیت تولیدی این شرکت 5000 دستگاه در سال  می باشد. تولید این شرکت در فاز اول با آخرین مدل E-class (مدل سال 2005) آغاز می گردد که یکی از موفقترین و پرفروش ترین محصولات شرکت مرسدس بنز در بازارهای جهانی است و برنامه تولید آن در شرکت تاپ خودرو 2500 دستگاه در سال خواهد بود. بر اساس مطالعات بازار و با هدف تامین خواسته های مشتریان بخش خودروهای لوکس، تیپهای متنوعی از این مدل شامل E350، E280 و E200K با آپشنها و مشخصه های متفاوت در نظر گرفته شده است که از نظر تنوع با مدلهای ارائه شده در بازارهای منطقه (نظیر دبی) قابل رقابت می باشد. در سالهای آینده نیز مدلهای دیگری از مرسدس بنز توسط شرکت تاپ خودرو تولید خواهد شد.

با توجه به تغییرات تعرفه ورود خودرو و نوسانات نرخ ارز، قیمت خودروها در زمان عرضه اعلام خواهد شد. در حال حاضر با توجه به قوانین جاری، بسته به نوع مدل و تجهیزات انتخابی، قیمت مدل   E-class تولیدی در ایران از حدود 80 میلیون برای مدل پایه تا 130 میلیون تومان برای مدل full option می باشد.

شرکت مرسدس بنز ایران در قالب سرمایه گذاری مشترک  (Joint Venture) بصورت 50% - 50% تاسیس و به عنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش محصولات سواری مرسدس بنز در کشور ایران می باشد و همزمان با راه‌اندازی خطوط تولیدی شرکت تاپ خودرو، شبکه نمایندگیهای انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروهای بنز را در سطح کشور تجهیز و راه اندازی خواهد نمود. در اولین گام این شرکت یک نمایندگی مرکزی در شهر تهران دایر خواهد نمود و در مرحله بعد نمایندگیهای اصلی در شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد ایجاد خواهد گردید. تامین کلیه نیازهای مشتریان اعم از خدمات فروش، خدمات گارانتی، تامین قطعات یدکی و تعمیرات مورد نیاز بر عهده این نمایندگیها خواهد بود.

 علاوه بر مدلهایی که توسط شرکت تاپ خودرو در داخل تولید می شود، طیف متنوعی از سایر مدلهای مرسدس بنز نیز بصورت CBU توسط شرکت مرسدس بنز ایران به بازار عرضه خواهد شد.

  

 

 





بازدید امروز: 12 ، بازدید دیروز: 66 ، کل بازدیدها: 456288
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ