سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آمیزه ای از " سنت " و " تجدد " : کادیلاک SRX 2010

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/4/15:: 8:14 عصر

سلام دوستان

امروز باز هم از تحفه ای از آمریکا آوردم . مثل این که کمک های 4 میلیاردی که به جی ام و کرایسلر رسیده یه خورده اون ها رو ساخته ! به نظر می رسه که هنوز زوده طومار این شرکت ها رو پیچیده شده بدونیم .

به هر حال امیدوارم که این مطلب رو بپسندید و نظر دادن رو هم فراموش نکنید .

 

 

2010 Cadillac SRX

 

2010 Cadillac SRX Front Three Quarter

 

کادیلاک که روزی سمبل خودروهای لوکس آمریکا محسوب می شود به مدت دو دهه در جا زد تا سایر خودروسازان اروپایی و آسیایی جایگاهی را که با زحمت و تلاش به دست آورده بود از او بگیرند . اما دیگر دوره ی شکست و ضعف کادیلاک به پایان رسیده است . اگرچه بحران جهانی تاثیر خود را بر روی خودروسازان آمریکایی گذاشته ولی هنوز هم شاهد پابرجا ماندن و نفس کشیدن کادیلاک هستیم .

 

طراحی خارجی :

 

جدیدترین خودرویی که این شرکت مستقیما برای رقابت با لکسس RX350 ( مطلب مربوط به نسل جدید این خودرو را در همین وبلاگ بخوانید ) کراس اوور SRX است .

خطوط تیز روی بدنه ; جلوپنجره ی خاص کادیلاک ; چراغ های عمودی شکل و ارتفاع بلند خط کمر ( خط جدا کننده ی شیشه ی بغل از درها ) همگی عناصری هستند که SRX را آمیزه ای از سنت و تجدد نموده است . نمادهای خاص کادیلاک در جای جای بدنه به چشم می خورد و در شکل چراغ ها و جلوپنجره بیشتر از هر جای دیگر .

حالت V شکل دماغه ی جلو و برجستگی های دو طرف کاپوت به سبک خود کادیلاک صورت گرفته است و تیزی آن بیش از هر خودروی دیگری است . به طور مثال شما در مزدا 3 جدید یا نسل جدید رنو مگان همین برآمدگی ها و برجستگی ها را نرم تر و عضلانی تر می بینید ولی در SRX همه چیز تیز و خشن است .  البته حالت آیرودینامیک تر خودرو موجب شده تا ضریب مقاومت در برابر نیروی باد از 40/0 به 36/0 برسد .

 

2010 Cadillac SRX Rear

 

در نمای عقب شیب صندوق و شیشه ها بسیار زیاد است . حالت V شکل در این جا نیز به چشم می خورد . به محل قرارگیری چراغ ها نگاه کنید که چطور در میان سه خط محصور شده اند ; خطی که از درب جلو با قوسی نسبتا تند آغاز می شود و بر روی چراغ نیز اثر می گذارد ; خطی نسبتا ملایم که بر روی درب بزرگ عقب قرار دارد و  خطی تند و تیز که فرم DLO ( قطعه ای فلزی که در اطراف شیشه های جانبی کشیده شده است ) را شکل می دهد و آن را شکسته می نماید .

خروجی ها اگزوز و رینگ های آپشن 20 اینچی هم مواردی هستند که به ارتقای جلوه ی بصری SRX کمک قابل توجهی کرده اند .

 

طراحی داخلی :

2010 Cadillac SRX Interior

 

اگر بیرون این خودرو را خیلی نمی پسندید عجله نکنید ! حتما به داخل آن نیز نگاهی بکنید مطمئنا نظرتان درباره ی این خودرو عوض خواهد شد !

خطوطی متحرک و جاندار به سان امواج دریا در سراسر اتاق  در جریانند . شکل کنسول وسط و قوس خاص دسته دنده ; خطوط روی داشبورد و فرم دریچه های کولر یک طرف و هماهنگی فوق العاده بین رنگ های آبی - قهوه ای - نوک مدادی و نقره ای در طرف دیگر .

مطمئنا شکل بدیع و جذاب دریچه های کولر که مزین به رنگ نقره ای هستند در کنار  وقار و اصالت فرمان تضاد بصری جالبی را به وجود می آورد .  کیفیت بالای دکمه ها و کلیدهای گردان در کنار نور ملایم آبی رنگی که از نمایشگر بالا سرشان خارج می شود جذابیت های این کابین را دو چندان می کند .

دو عدد مانیتوری که برای سرگرمی سرنشینان عقب در نظر گرفته شده به همراه سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 از جمله تجهیزات رفاهی کادیلاک به شمار می روند .

شاید جالب باشد بدانید که فضای مفید برای سرنشینان در داخل این اتاق 269 لیتر نسبت به مدل قبلی کاهش پیدا کرده است ! یعنی سرنشینان جلو حدود 5/2 سانتی متر و سرنشینان عقب 12 سانتی متر فضای کمتری در اختیار دارند که این اتفاق به دلیل کاهش طول کلی خودرو و فاصله ی بین دو محور رخ داده است .

در کل کابین این آمریکایی لوکس بسیار گران قیمت و شیک به نظر می رسد تا حدی که می توان آن را با اتاق های هتل های گران قیمت مقایسه نمود !

 

ویژگی های فنی :

2010 Cadillac SRX Cutaway

 

برای این خودرو دو موتور 6 سیلندر در نظر گرفته شده است . اولی با دارا بودن سه لیتر حجم توانایی تولید 260 اسب بخار قدرت و 221 پوند فوت گشتاور را داراست . دومی نیز با مجهز به توربوشارژر و داشتن حجمی برابر 8/2 لیتر می تواند 300 اسب بخار قدرت تولید نماید .

حداکثر گشتاور این موتور که از ساب و اپل به عاریت گرفته شده است 295 پوندفوت می باشد .

موتور 3 لیتری به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها مجهز است و می تواند از سوخت E85 که مخلوطی از بنزین و اتانول است نیز استفاده کند ولی موتور دیگر از سیستم تزریق سوخت به ورودی های هوا سود می برد و تنها با بنزین سوپر کار می کند .

هر دو موتور با گیربکس شش سرعته ی اتوماتیک که به " پدل شیفت " نیز مجهز می باشند عرضه می شوند که میزان مصرف سوخت را بین 10 تا 15 درصد کاهش می دهد .

توان یدک کشی SRX با موتور 3 لیتری 1130 کیلوگرم و با موتور 8/2 لیتری 1600 کیلوگرم است .

 

پایان سخن :

مطمئنا رقابت این کراس اوور زیبا و پیشرفته با لکسس جالب خواهد بود . مخصوصا وقتی که گونه ی هیبریدی این خودرو عرضه شود تا با مدل RX400h لکسس به نبرد برخیزد ! .

...................................................................................................................................................................................





بازدید امروز: 7 ، بازدید دیروز: 65 ، کل بازدیدها: 456771
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ