سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تونل 6 هزار متری توحید 3 ماه دیگر افتتاح می‌شود

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:51 صبح
Image: http://www.farsnews.com/shares/img/print.gif (http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8803171368) Image: http://www.farsnews.com/shares/img/email.gif (http://www.farsnews.com/mail.php?nn=8803171368&tt=)
وزیر امور اقتصاد و...

نسخه چاپی ارسال به دوستان تبدیل مناظره موسوی و کروبی به محاکم

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:51 صبح
Image: http://www.farsnews.com/shares/img/print.gif (http://www.farsnews.com/printable.php?nn=8803171448) Image: http://www.farsnews.com/shares/img/email.gif (http://www.farsnews.com/mail.php?nn=8803171448&tt=)
مناظره تلویزیونی کروبی و...

آهای آقایی که با سمند 300 تا رفتی

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح

چندی پیش در هفته نامه ای که مربوط به ایران خودرو می شود راننده ای که خود را قهرمان مسابقات داخلی و خارجی اتومبیلرانی معرفی کرده بود اتومبیل سمند توربو را تست کرد و به گفته خود توانست به سرعت 300 کیلومتر در ساعت دست یابد . ادعای این فرد باعث بروز ناراحتی و دلخوری قهرمانان اتومبیلرانی شد به همین دلیل به سراغ خسرو مخزنی مربی پیست اتومبیلرانی رفتیم تا مطمئن شویم واقعا چنین شخصی پایش به پیست اتومبیلرانی رسیده یا خیر ولی او نیز چنین فردی را نمی شناخت و ضمن نارضایتی از برخی مطبوعات گفت این شخص ادعا می کند که چندین مقاله در مورد رانندگی در پیست نوشته و قهرمان مسابقات رالی داخلی و خارجی است باید بگویم در حال حاضر بیست سال است که مربی پیست هستم و هیچ شناختی نسبت به این شخص ندارم و نوشته های ایشان در مورد رانندگی در پیست را هرگز ندیده ام و اگر ایشان در خارج از کشور در مسابقات رالی شرکت کرده اند حتما باید فدراسیون خبر داشته باشد . حرکت ایشان توهینی است به رانندگانی که سالها در مسابقات شرکت کرده اند و هیچ ادعایی ندارند . در مدت بیست سالی که مربی گری پیست را به عهده دارم کلیه رانندگان ریس و رالی از شاگردان عزیز من بودند و واقعا این آقا را نمی شناسم و خیلی دوست دارم بدانم این آقایی که چنین ادعایی می کند و با نوشته خود چنین توهینی را به مربیان و قهرمانان اتومبیلرانی می کند چگونه توانسته است در تهران با سمند توربو 300 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد .

نکته : من خودم با خواندن این مطلب واقعا در حیرت ماندم که این فرد چگونه با سمند توربو 300 کیلومتر بر ساعت توانسته رانندگی کند ؟ و جالب اینکه خودش رو هم قهرمان رالی کشور و جهان هم معرفی نموده و نشریه ای که چنین اراجیفی را نوشته است . باید گفت اصلا دست یافتن به سرعت 300 کیلومتر برای سمند به نظر من یک رویای واحی بیش نیست . سمند چگونه توانسته که چنین فشار شدیدی را در چنین سرعت بالایی تحمل کند ؟ شما حتما سمند را رانده اید و دیده اید که در سرعتهای بالای 140 چه وضعیتی پیدا می کند حتی این خودرو اگر تقویت شاسی شده و آیرودینامیک آن هم بهبود یافته باشد باز بعید است موتور XU7 Turbo بتواند 300 کیلومتر راه برود !


سایپا به بازار خودرو رونق بخشید

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح

به گزارش خبرخودرو ، صنعت خودروی کشور هر ساله در روزهای تابستان، گرمی بازار خرید و فروش خودرو را تجربه می کند و امسال نیز در آخرین روزهای گرم بهاری، حرارت خرید و فروش خودرو در بازار کشور هر روز شعله ورتر می شود.به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، شرکت سایپا به عنوان بزرگترین خودروساز کشور سهم بسزایی در رونق بازار خودرو داشته و محصولات این گروه بیش از سایر خودروسازان و فعالان این صنعت با تقاضای خرید همراه است. این شرکت از ابتدای سال جاری تاکنون با تولید بیش از 95 هزار دستگاه خودرو سواری با رشدی معادل 8/11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است. در این میان سهم شرکت سایپا بیش از 52 هزار دستگاه خودرو و شرکت پارس خودرو حدود 43 هزار دستگاه خودرو بوده است. همچنین گروه سایپا در تولید انواع خودروی پراید که به دلیل کیفیت و قیمت مناسب نگاه بیش از نیمی از متقاضیان خرید خودرو را به خود جلب کرده است با رشد تولیدی 4/15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است. خودروی ریو شرکت سایپا که در بازار خودروهای بین 10 تا 15 میلیون تومان درخش چشمگیری داشته است با تولید بیش از 3 هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/6 درصد رشد تولید داشته است. این در حالی است که شرکت پارس خودرو نیز با تولید انبوه خودروی مگان در گروه خودروهای لوکس به جایگاه ویژه ای دست یافته است.این شرکت در تولید خودروی پیکاپ با رشد تولیدی معادل 9/15 درصد همراه بوده و همچنان در تولید خودروهای لوکس و مدرن با عرضه خودروی ماکسیما، رونیز، مورانو و رونمایی از دو خودروی قشقایی و تینا یکه تاز بازار خودروی کشور است.گفتنی است؛ گروه خودروسازی سایپا در جمع کل تولیدات گروه سایپا در تولید خودروهای سواری و تجاری با رشدی 7 درصدی همراه بوده است.


سنسور اکسیژن خودرو

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح

سیستم های کنترل موتور کامپیوتری شده کنونی، مبتنی بر اطلاعات چندین سنسور به منظور تنظیم عملکرد موتور، آلاینده ها و سایر عملکردهای مهم هستند. در صورتی که این سنسورها اطلاعات دقیقی را ارائه ندهند، باعث بروز مشکلاتی در عملکرد موتور از قبیل: افزایش مصرف سوخت و تولید آلاینده ها خواهند شد. یکی از سنسورهای مهم در این سیستم، سنسور اکسیژن است و از آنجایی که فرمول شیمیایی اکسیژن O2 می باشد، اغلب آن را سنسور O2 می گویند. (لازم به ذکر است که اتم های اکسیژن همواره به صورت جفت ( دوتایی حرکت می کنند.) اولین سنسور اکسیژن در سال 1976 بر روی VOLVO 240 به کار رفت. پس از آن هنگامی که قوانین مربوط به آلاینده ها در ایالت کالیفرنیا کاهش این مواد مضر را لازم دانست، خودروهای موجود در کالیفرنیا در سال 1980 از این سنسور استفاده کردند. کمی بعد قوانین فدرال در مورد آلاینده ها ، نصب سنسور اکسیژن بر روی تمامی خودروها و کامیون های سبک ساخته شده در سال 1981 اجباری کرد و حالا با وجود آیین نامه OBD II ، ( خودروهای ساخته شده از سال 1996 تا کنون ) برخی از خودروها به چند سنسور اکسیژن مجهزاند که در تعدادی از آنها چهار سنسور اکسیژن به کار رفته است. سنسور اکسیژن بر روی مانیفولد دود نصب شده تا نشان دهد که میزان اکسیژن محترق نشده در اگزوز یا به عبارتی آلاینده های اگزوز ، چقدر است. بررسی میزان اکسیژن در اگزوز یکی از راه های اندازه گیری مخلوط سوخت و هوا است. اگر مخلوط محترق شده سوخت غنی (اکسیژن کمتر ) یا رقیق ( اکسیزن بیشتر ) باشد ، سنسور اکسیژن این تغییرات را به واحد کنترل الکترونیکی ECU ) ) گزارش می دهد. عوامل بسیاری در غنی یا رقیق شدن مخلوط سوخت تاثیر گزاراند. از جمله : درجه حرارت هوا ، درجه حرارت مایع خنک کننده موتور ، فشار بارومتریک ، موقعیت دریچه گاز ، جریان هوا و بار موتور که برای اندازه گیری تمامی این عوامل ، سنسورهای دیگری وجود دارند. اما اندازه گیری اصلی تغییراتی که در مخلوط سوخت بوجود می آید توسط سنسور اکسیژن انجام می شود. بنابراین بروز هر نوع مشکلی در سنسور اکسیژن می تواند کل سیستم را از شرایط طبیعی خارج کند.


تصاویر سمند سورن ELX

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح

تصاویری از سمند سورن ELX

این خودرو نسبت به گونه معمولی شامل تغیراتی شده که در تصاویر آنها را مشاهده می کنید .

بعدا نسبت به ارائه اطلاعات این خودرو اقدام خواهم کرد .

بقیه تصاویر در ادامه »


سوپر اسپرت Savage Rivale Roadyacht GTS

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح


اطلاعات تکمیلی از نمایشگاه خودرو و تیونینگ ( لوازم جانبی ، تجهیز

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح

آخرین مهلت ثبت نام و انتخاب غرفه : 20 خرداد ماه 1388
اطلاعات
نام نمایشگاه : خودرو و تیونینگ ( لوازم جانبی ، تجهیزات وابسته )
زمان برگزاری : 12 ـ 19 تیرماه 1388
محل برگزاری : موزه خودروهای تاریخی ایران به نشانی : تهران ـ کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج جنب فروشگاه سپه / مدت نمایشگاه : 8 روز/ از ساعت 16 الی 22
ایام تعطیل از ساعت 10 الی 22 / نوع نمایشگاه : ملی / دامنه موضوع : عام
اهداف نمایشگاه :
حمایت از توسعه توان تولید خودرو ، تبلیغ و ترویج صنعت خودروسازی/ ایجاد همد لی و هم افزایی بین مشارکت کنندگان در نمایشگاه / حمایت از افراد ، مراکز ، موسسات و شرکت های فعال در حوزه صنعت خودروسازی / بستر سازی برای فراهم آمدن جنبش صنعت خودرو سازی / معرفی خودروهای دست ساز و سفارشی / ارتقاء سطح علمی و معرفی دانش تولید خودرو و قطعات / کاربرد ربات در صنعت خودرو سازی / معرفی فن آوری های نوین
گرایش ها :
تولیدکنندگان خودرو ـ لوازم جانبی ـ تجهیزات وابسته ـ تیونینگ ـ مطبوعات فعال در حوزه های مرتبط ـ سایت های اینترنتی ـ موسسات عرضه کننده تجهیزات صوتی تصویری قابل نصب بر روی انواع خودرو ـ نرم افزار و سخت افزار ـ شبیه سازی ـ آموزشگاه های رانندگی ـ خدمات تعمیرگاهی و پشتیبانی ( گارانتی ) ـ تولید و عرضه کنندگان تجهیزات ایمنی و حفاظتی ـ تزئینات خودرو و سایر مشاغل مرتبط
تمهیدات تبلیغاتی :
1 ـ نصب بنر های اطلاع رسانی در 100 نقطه شهر تهران ( میادین و معابر اصلی )
2 ـ نصب پوستر50 * 35 در مراکز فرهنگی ، هنری و اماکن عمومی و دانشگاه ها
3 ـ توزیع تراکت و بروشور
4 ـ زیرنویس و تیزر تلویزیونی
5 ـ پوشش خبری تلویزیونی و مطبوعاتی
6 ـ تیزر رادیویی
7 ـ ارسال SMS تبلیغاتی انبوه به مشترکین تلفن همراه
برنامه های جنبی :
1 ـ ایستگاه نجوم
2 ـ ایستگاه بازیافت
3 ـ برگزاری مسابقات ویژه بازدید کنندگان
4 ـ برگزاری کارگاه های آموزشی
5 ـ انتخاب خودرو های برتر در گرایش های مختلف تیونینگ و آپشن

 

مشاهده تاریخ های مهم و نحوه ثبت نام در ادامه >> بر گرفته از کار ان پی (CarNP)


کامیون کمپرسی - اف ام 440 - 4×6 - 1388 (Truck FM440 1388)

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:39 صبح
کامیون کمپرسی - اف ام 440 - 4×6 - 1388 (Truck FM440 1388)

نسل جدید کامیون کمپرسی سنگین (FM 6×4) با توجه به الزامات زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت و با تاکید بر حمل و نقل جاده ای سنگین برای مصارف ساختمانی،معادن و راهسازی تولید می گردند.همچنین با توجه به اینکه جهت طراحی و ساخت اجزای اصلی کامیون (موتور ، سیستم انتقال قدرت ، سیستم تعلیق ، سیستم ترمز ، اتاق و تجهیزات استاندارد) از آخرین دانش و تکنولوژی روز استفاده شده است ، این کامیون موفق به اخذ کلیه گواهینامه های الزامی سیستم حمل و نقل گردیده و در زمینه استاندارد آلایندگی محیط زیست دارای سطح یورو 2 می باشد.ضمنا تجهیزات استاندار و سفارشی این کامیون به شرح زیر می باشد: سیستم کنترل احتراق کامپیوتری(EDC) ، ترمز موتور اختصاصی ولوو (VEB) ،ترمزهای جلو و عقب کاسه ای مدل Volvo Z-Cam دارای دو مدار مستقل در جلو و عقب ، که با هوای فشرده کار می کند ،‌ مجهز به کمپرسور تک سیلندر با ظرفیت 530 لیتر در دقیقه ، سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و ترمز توقف اضافی روی محور جلو از نوع فنری ، مجهز به سوپاپ ترمز وزنی ،جک بالابر هیدرولیکی با زاویه خم 70 درجه ، صندلی راننده تمام بادی اتوماتیک و قابل تنظیم ، دارای آینه های جانبی و آینه قیچی ، سیستم نشانگر دیجیتالی روی داشبورد ، سیستم تهویه مطبوع تمام اتوماتیک با کنترل الکترونیکی ،شامل سرعت سنج ، تاخوگراف یکروزه ، دور سنج ، دمای آب ، فشار توربوشارژ ، میزان سوخت ، فشار باد مخازن ، فشار روغن ، ولت متر و کلیه علائم اطلاعاتی و هشدار دهنده و اطلاعات خاص که بصورت دیجیتالی روی صفحه نمایش داده می شوند ،بوق الکتریکی شهری و بادی ، سیستم خودکار تنظیم سرعت ، پروانه رادیاتور الکترونیکی ویسکوزیته ، فیلتر سوخت الکتریکی ، فیلتر هوا با المنت ، پیش گرمکن موتور ، کمربند ایمنی ، لاستیک زاپاس ، کپسول آتش خاموش کن ،‌ گل پخش کن عقب ، بکسل بند جلو ، آفتابگیر بیرونی و داخلی ، ترانسفورمر رادیو پخش ، مجموعه ابزار کامل ، جک بالابر 20 تن ، چراغ مطالعه ، جلیقه شبرنگ ،‌ چراغ سقف ، دریچه سقف ، قفل درب مخزن سوخت ، دنده پنج ، اگزوز عمودی ، بغل گیربکس PTO ، چراغ قوه ، مبدل 24 ولت به 12 ولت جهت ادوات برقی

مشاهده مطالب تکمیلی به همراه تصاویر در ادامه >>


خودروی ملی سایپا .....

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح

 

  اولین نمونه‌ی خودروی ملی سایپا 4 ماه دیگر آماده‌ی

                               حرکت می‌شود

 

اولین نمونه‌ی خودروی ملی سایپا 4 ماه دیگر آماده‌ی حرکت می‌شود.


 تا 4 ماه دیگر نمونه‌ی اولیه‌ی خودروی ملی سایپا که قابلیت حرکت دارد،

آماده‌ی بهره‌برداری می‌شود.


 این نمونه تنها یک نمونه‌ی تحقیقاتی بوده و بعد از ارزیابی عملکرد این خودرو

 در صورت مناسب بودن نتایج، تصمیم‌گیری برای ساخت دقیق و صنعتی

کردن این خودرو انجام می‌شود.


 این خودرو نهایتاً جایگزین پراید خواهد شد. این خودرو دارای طراحی بدنه و

قوای محرکه‌ی جدید خواهد بود. فاصله‌ی چرخ‌ها نیز در این خودرو نسبت به

پراید افزایش یافته‌است. سیستم حرکتی و دیگر سیستم‌های این خودرو نیز

نمونه‌های بهینه‌سازی شده‌ی پراید است.


 موتور این خودرو متعلق به دو نسل بعد از موتور پراید است. در طراحی این

 خودرو از مشاوران خارجی از کشورهای انگلیس، ایتالیا و کره بهره گرفته

شده است.


این خودرو در صورت تصویب، پس از 4 سال جایگزین پراید خواهد شد.

 

 


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >



بازدید امروز: 61 ، بازدید دیروز: 39 ، کل بازدیدها: 455967
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ