سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خودروی ال- 90

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح
  کنفرانس خبری مسوولان خودروی کشور
 
            درخصوص خودروی ال- 90 
 
 
 
« قیمت خودروی “ال-90”،6500 یورو برآورد می‌شود و ارزش کل قرارداد
یک میلیارد و 590 هزار یورو است.»
 

،کنفرانس خبری درخصوص خودروی ال-90 امروز با حضور آقایان رضا دانش فهیم مدیر کل نیرو محرکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،مهندس البدوی قائم مقام اجرائی ایران خودرو و مهندس امیری رئیس مرکز تحقیقات سایپا برگزار شد.

مهندس امیری در این کنفرانس خبری گفت:« این خودرو مجهز به موتور 1600سی‌سی،16 سوپاپ است و 110 اسب بخار قدرت دارد. این خودرو هم اندازه دوو سیلو بوده و در سه مدل استاندارد بدون صندوق و استیشن عرضه خواهد شد.»

این خودرو درهیچ جای دنیا ساخته نشده و درسال 2005 در رومانی و درسال 2006 در ایران تولید خواهد شد.

وی تأکید کرد :
« این خودرو با تولید 50 هزار دستگاه در ایران خودرو و 50 هزار دستگاه در سایپا تولید می‌شود. در فاز دوم طرح نیز ایران خودرو و سایپا 300 هزار خودرو با پلتفرم مشترک و طراحی گوناگون در شش مدل را به طور مساوی انجام می‌دهند.درگام نهایی 200 هزار خودرو نیز در شرکت تابع خودروسازی رنو تولید می‌شود.»

رضا دانش فهیم مدیر کل نیرو محرکه سازمان گسترش‌ونوسازی صنایع نیز در این جلسه گفت:
« قرارداد مادر این طرح در 27 اکتبر امضا شده و 51 درصد شرکت جی.وی.سی که تامین کننده‌ی پلت‌فورم خودروی ال-90 خواهد بود متعلق به رنو و 49 درصد متعلق به شرکت گسترش‌ خودرو ایران است.
 
شرکت گسترش خورو ایران نیز 48 درصد متعلق به سازمان گسترس و نوسازی صنایع ایران و 26 درصد متعلق به ایران خودرو و 26 درصد متعلق به سایپا خواهد بود»
 
وی سرمایه گذاری خارجی و داخلی کل پروژه را یک میلیون و 500 هزار یورو دانست.

البدوی قائم مقام اجرایی ایران خودرو نیز گفت:« این قرارداد شامل 29 قرارداد است که 28 قرارداد آن تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد. و قرارداد مادر این طرح نیز در 27 اکتبر به امضا رسیده است.»
 

ایران خودرو....

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح

تا پایان سال 84 تمام شرکت های قطعه سازی متعلق به ایران خودرو واگذار خواهند شد.
مدیرعامل ساپکو اعلام کرد تا پایان سال 84 سعی خواهد شد به تدریج تمامی شرکت های قطعه سازی ایران خودرو واگذارشود.وی گفت: در مهرکام پارس 100درصد ایران خودرو سهامدار بود که به تدریج سهام این شرکت دربورس در حال عرضه است، در محورسازان هم حدود 60 درصد سهام را در اختیار داریم.
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ایران خودرو چندی پیش گفته بود: 49 درصد سهام قطعه سازان انحصاری ایران خودرو به تدریج در بورس عرضه خواهد شد.

---------------------------------------------------------------------------------------------

گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری فرانسه، مرکز آموزش ملی خودرو را برای ارایه آخرین یافته های فنی و علمی در زمینه خودرو، همزمان با جشن های دهه فجر در تهران راه اندازی می کند.
مدیر مهندسی خدمات پس از فروش ایران خودروبا بیان این مطلب گفت: مرکز آموزش ملی خودرو با هدف ارایه آموزش های تخصصی و نوین خودرو و فناوریهای تازه به تمامی فارغ التحصیلان هنرستان های کاردانش و صنعتی ایران خودرو تاسیس می شود.
ابوالحسن افراسیابی افزود: بر اساس تفاهم نامه میان ایران و فرانسه، مدارک دانش آموختگان این مرکزتوسط وزارت آموزش و پرورش ایران تهیه و به تایید وزارت جوانان ، آموزش ملی و تحقیقات فرانسه خواهد رسید.
وی در زمینه مهارت های قابل ارایه در مرکزآموزش ملی تصریح کرد: این مهارت ها شامل آشنایی کامل با قطعات و سیستم های جدید خودرو، عیب یابی مکانیکی و برقی، تزئینات و امور بدنه، آشنایی با سیستم ارایه خدمات مشتری و مشتری مداری، آموزش های فروش و مدیریت و آشنایی کامل با زبان تخصصی خودرواست.
وی با اشاره به اینکه تاسیس مرکز آموزش ملی خودرو با الگوبرداری ازمرکزآموزش دفی فرانسه انجام می شود، گفت: آموزش های این مرکزدر برگیرنده آموزش های پایه ای مهارتی فارغ التحصیل هنرستان ها، هنرآموزان و آموزش کارکنان است و آموزش مرتبط با فرآیند تولید، فروش و خدمات پس از فروش را شامل می شود.

---------------------------------------------------------------------------------------------

معاونت نیرو محرکه ایران خودرو قادر است سال آینده تا 200 هزاردستگاه موتور پژو آردی با استاندارد یورو 2 تولید کند
به گزارش خبرگزاری مهر، معاون نیرومحرکه گروه صنعتی ایران خودروبا بیان این مطلب گفت: موتورخودروی پژو آردی با تغییراتی در واحد کنترل موتور ECU  و با داشتن کاتالیست کانورتور، به سادگی استاندارد یورو 2 را تامین خواهد کرد.
جمشید کندری با اشاره به تفاوت های اساسی میان موتور پیکان و پژو آردی افزود: موتور خودروی پژو آردی قوی تر ازپیکان بوده و از نسبت تراکم بالاتری برخوردار است وبه علت دارا بودن سیستم تعلیق بهینه، ضریب مناسب آیرو دینامیک و پنج دنده بودن، دارای مصرف سوخت پایینی در حدود 9 لیتردر یک صد کیلومترخواهد بود.
وی درباره تعویض گیربکس خودروهای پژو آردی تصریح کرد: با یک سازنده معتبرگیربکس در اروپا مذاکراتی برای جایگزینی گیربکس فعلی صورت گرفته که در صورت توافق، یکی ازبهترین گیربکس های پنج دنده روز دنیا روی این خودرو نصب خواهد شد.
و اظهار داشت: پژو آردی خودرویی ایمن، جادارو دارای طراحی اروپایی است و سیاست ایران خودروافزایش تیراژ قطعات و مجموعه های این خودرو است.

--------------------------------------------------------------------------------------------

نسل جدید خودرو پژو آردی با نیرو محرکه جدید و دارای استاندارد زیست محیطی یورو 2 ، تا پایان امسال وارد بازار خواهد شد.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودروبا بیان این مطلب  درنشست ادواری انجمن علوم مدیریت ایران در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: پژوآردی یکی از بهترین گزینه های ما برای جایگزینی خودرو پیکان است.
منوچهر منطقی درباره سیاست های ایران خودرو در راستای تقویت حضورخودرو ملی کشوردربازارهای جهانی افزود: در سال 84 بیش از 10 نوع مختلف از خودرو سمند بصورت کامل و یا قطعات سی کی دی به بازارهای  هدف ایران خودرو صادر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی برقیمت خودروهای داخلی تصریح کرد: ایران خودرو قیمت محصولات داخلی خودرا طی دوسال گذشته، با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه های سربار تولید، افزایش نداده و ثابت نگه داشته است.
منطقی تنها راه انتقال فناوری، تولید محصولات رقابتی و ورود به بازارهای جهانی را اقدام به سرمایه گذاری مشترک ذکرو افزود: برای کسب سهم مناسب ازبازارخودروجهان باید از امکانات و مزیت های خود استفاده بهینه کنیم.
---------------------------------------------------------------------------------------------

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور توسعه و ساماندهی و تثبیت فعالیت‌های مالی در بازار سرمایه داخلی، شرکت سرمایه‌گذاری سمند تاسیس کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت ایران خودرو رضا راعی، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در امور مالی و اقتصادی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری سمند برای ایفای نقش فعال‌تر در بازار سرمایه تشکیل شده و به عنوان یک شرکت پیشرو در عرصه فعالیت‌های مالی و سرمایه‌ای عمل خواهد کرد.
وی گفت:ایران خودرو به عنوان یک بنگاه اقتصادی اهمیت زیادی برای سهامداران قائل است و تامین منابع مالی بهینه، بهبود فعالیت‌های مالی و تولیدی و نقش آفرینی موثر در بازار سرمایه را وظیفه ای جدی برای صیانت از حقوق و منافع سهامداران خود می‌داند.
راعی در مورد اهداف ایران خودرو در تشکیل شرکت سرمایه گذاری سمند اظهار داشت: حمایت و پیگیری وضعیت سهام ایران خودرو و شرکت تابعه آن در بازا سرمایه داخلی بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری سمند خواهد بود.
وی ضمن تاکید بر تعهد جدی ایران خودرو در حفظ و صیانت و ایجاد ارزش افزوده و سود مناسب سهامداران این شرکت گفت:برنامه‌های کاهش هزینه، افزایش کیفیت و تنوع بخشی به تولید محصولات و همچنین یافتن راه های مناسبی برای تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت، راهکارهایی در جهت اهداف مورد نظر بوده است.
راعی در مورد تامین منابع مالی از بانک‌ها و موسسات مالی خارجی افزود: مذاکراتی با موسسات مالی و اعتباری خاجی انجام شده است که نخستین نتایج آن در تامین منابع ارزی با شرایط مناسب، به زودی اعلام خواهد شد.

-------------------------------------------------------------------------------------------

مدیر ارتباطات گروه صنعتی ایران خودرو گفت : این گروه صنعتی به مرحلهای از قابلیت فنی رسیده که قادر است هر دقیقه بیش از یک خودرو تولید کند.
به نقل از روابط عمومی شرکت ایران خودرو، سید محسن حسین غضنفری در نشست دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل در مرکز مطالعات استراتژیک ایران خودرو اظهار داشت: 33 هزار نیروی فعال در گروه صنعتی ایران خودرو در طول شبانه روز دو هزار دستگاه انواع خودرو تولید و به بازار عرضه می کنند.
وی خاطرنشان ساخت: حاکمیت ارزشهای معنوی در بخشهای مختلف ایران خودرو، نقش اساسی در پیشرفتهای این شرکت داشته است.
مدیر ارتباطات ایران خودرو تاکید کرد: وجود بستری مناسب در راستای تعمیق ارزشهای معنوی،زمینهای ایجاد کرده است که گروه صنعتی ایران خودرو شاهد تلاش همه جانبه با یک انگیزه آرمانی در نیروهای کارآمد خود باشد که در سنگر تولید از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
وی،از ایده های منوچهر منطقی، مدیر عامل ایران خودرو در راستای فراهم سازی یک روند مطلوب در بهره گیری از فن آوریها در راستای بهبود کمی و کیفی تولیدات ایران خودرو تمجید کرد و گفت: مدیر عامل ایران خودرو به عنوان یک فرد بسیجی، افتخارات زیادی در زمینه فن آوری و توسعه تولید کسب کرده و موفقیت های ایران خودرو، مرهون برنامه ریزی مدون منطقی است.
غضنفری تصریح کرد: ایران خودرو با یک هدف آرمانی پیش میرود تا بتواند نقش محوری خود را در صنعت خودروسازی ایران بیش از پیش تثبیت کند.

---------------------------------------------------------------------------------------------

رکورد تولید جدید تولید در گروه صنعتی ایران خودرو برای دومین بار درسال جاری با تولید دو هزارو 43 دستگاه انواع خودرو سواری شکست.
رکورد جدید تولید در ایران خودرو در هفته اول آبان ماه سالجاری و براساس برنامه ای که ازابتدای سال جاری تدوین شده بود، بدست آمد و رکورد قبلی تولید روزانه مربوط به هفته پایانی مرداد ماه بود که 1909 دستگاه خودرو تولید شده است.
شرکت ایران خودرودر سال گذشته بیش از 435 هزرار دستگاه خودرو سواری و وانت تولید کرد که نسبت به میزان تولید سال 61 معادل 45 درصد افزایش داشت که این میزان تولید در هفته چهارم اسفند ماه سال گذشته به دست آمد و رکورد جدیدی در صنعت و اقتصاد ایران را به ثیت رساند.
شرکت ایران خودروبرای سالجاری نیز دستیابی به تولید 600 هزار دستگاه را هدف قرار داده است که افزایش میزان تولید مستلزم سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب است که از طریق افتتاح خطوط جدید بدنه سازی، سالن رنگ و دیگر تجهیزات مورد نیاز تحقق خواهد یافت.
گفتنی است  سالجاری، سال جدی برای رقابت میان خودروسازان در ارتباط با بازارفروش خودرو توصیف شده است و ایران خودرو با تجهیزخطوط تولید خود، برای موفقیت در این رقابت گام برداشته است.
برآورد شده است که از مجموع 600 هزار دستگاه خودرو تولیدی ایران خودرو درسالجاری حدود 300 هزار دستگاه آن از طریق فروش لیزینگ و مابقی بصورت پیش فروش و فوری فوری عرضه شود.

------------------------------------------------------------------------------------------


بزرگترین سرمایه گذاری خارجی صنعت خودرو ایران

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح

 

                بزرگترین سرمایه گذاری خارجی

                        در صنعت خودرو ایران 

 

هفت ماه بعد از امضای توافقنامه همکاری بین شرکت

رنو- نیسان و ایران، بزرگترین قرارداد ساخت خودرو بین

 ایران و شرکت رنو – نیسان روز پنجم آبان(27 اکتبر) در

 پاریس امضا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، قرارداد تولید خودروی

 ال- 90 بین رضا ویسه رئیس سازمان گسترش و نوسازی

 صنایع ایران و شوایتزر مدیر عامل شرکت رنو- نیسان امضا

شده است.

این قرارداد بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در تاریخ چهل

ساله صنعت خودرو در ایران است.

پیش بینی می شود با امضای این قرارداد شرکت رنو- نیسان

 بیش از یک میلیارد دلار در صنایع خودروسازی ایران

 سرمایه گذاری کند.

تفاهم نامه همکاری ایران و شرکت رنو - نیسان اواخر سال

 گذشته به امضا رسید و قرار شد ایران و شرکت رنو- نیسان

 در زمینه خودروسازی و قطعه سازی با هم همکاری کنند.

بر اساس این تفاهمنامه سهم ایران 51 درصد و سهم شرکت

 فرانسوی 49 درصد اعلام شد.

 

خودروی جدید

 

با اجرای این پروژه در مرحله اول سالانه300 تا 500 هزار دستگاه

خودرو تولید خواهد شد.

براساس این قرارداد یک شرکت مشترک فرانسوی- ایرانی

 تشکیل خواهد شد و این شرکت اجازه تولید خودروی ال- 90

را به دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا واگذار

خواهد کرد.

دو شرکت سایپا و ایران خودرو در مرحله اول خودروی ال-90

را با طراحی رنو تولید خواهند کرد اما در مراحل بعد خودروهایی

 با طراحی مشترک تولید خواهد شد.

شرکت مشترک فرانسوی- ایرانی همچنین کارخانه ای برای

 تولید مدل های دیگر رنو ال- 90 احداث خواهد کرد.

پیش بینی شده است تولید خودروی جدید نیمه دوم سال

84 آغاز شود.

خودروی تولید شده از خدمات پس از فروش شرکت های

 ایران خودرو و سایپا استفاده خواهد کرد.

تولید مشترک دیگر

همزمان با امضای این قرارداد، احمد قلعه بانی مدیرعامل

 شرکت خودروسازی سایپا از تولید مشترک با شرکت

سیتروئن فرانسه خبر داده است.

خبرگزاری فارس به نقل از آقای قلعه بانی گزارش داد:

در صورت قطعی شدن نتایج مذاکرات با شرکت سیتروئن،

 تولید خودروی مشترک آغاز خواهد شد.

سایپا امیدوار است امتیاز تولید چند مدل از خودروی

 سیتروئن را به طور اختصاصی به دست آورد.

به گفته آقای قلعه بانی، تولید مشترک با هدف عرضه

به بازارهای جهانی تولید می شود و ظرفیت آن در ابتدا

20 هزار دستگاه در سال خواهد بود که تا 100 هزار دستگاه

 قابل افزایش است.

گزارش ها حکایت از آن دارد که شرکت سایپا با شرکت های

 کیا موتورز و نیسان نیز در حال مذاکره است.

ایران در سال های گذشته سرمایه گذاری هنگفتی در صنعت

 خودروسازی کرده و تولید خود را به حدود 700 هزار دستگاه

 افزایش داده است.

اما کیفیت پائین و گرانی خودروهای ساخت داخل امکان

رقابت با خودروسازان جهانی را از ایران گرفته است.

مبنای همکاری ایران با شرکت های خارجی تولید خودروی

ارزان و با کیفیت است تا بتواند از طریق شبکه فروش

 شرکت های همکار، بخشی از خودروها را صادر کند.

 

واردات و تولید خودرو

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح
انحصار واردات و تولید خودرو موجب زیان ملی شده است


 

ساخت پیکان یا هیلمن انگلیسی از 40 سال پیش و خرید ماشین‌آلات مستعمل خط تولید از شرکت تالبوت به میزان حدود 14 میلیون پوند، یک اشتباه بزرگ بود و آسیب بزرگی را به صنعت نوپای خودروی کشور وارد کرد.
مسعود تهرانچی، رییس کانون ویژه دارندگان خودرو با بیان این مطلب افزود: در چند سالهی اخیر همه با خرید پراید و تولید آن توسط یک شرکت ورشکسته کره‌ای، باعث ثروتمند شدن این شرکت شدیم و در عوض برای خودمان خودروهای بی‌ارزش را مونتاژ کردیم که بعدها به ضررمان تمام شد.
تهرانچی همچنین در رابطه با انحصاری و دولتی بودن صنعت خودرو در داخل کشور گفت: متاسفانه تا به حال برخی از کسانی که به تجارت و رشته صنعت خودرو فکر کرده اند، به دنبال سود و شهرت برای خود بوده‌اند؛ به ویژه در مساله واردات. بسیاری از کسانی که در این چند ساله در امر واردات کار کرده اند، به نحوی مردم و دولت را گمراه کردند و گفتند که ما می‌خواهیم بعد از واردات خودرو به ساخت آن بپردازیم.
وی در ادامه گفت: در آن زمان قانون واردات این بود که به عنوان مثال، هر وارد کننده، تنها 10 خودرو میتوانست وارد کند و با تستهایی بر روی جاده‌های مختلف کشور، تشخیص داده شود که میتوان این خودرو را در داخل استفاده و تولید کرد یا نه؛ متاسفانه به دلیل دولتی بودن بیشتر این شرکتها، امکان رقابت بین آنها از بین رفت.
تهرانچی در همین رابطه با بیان اینکه بیشتر کسانی که در امر خودرو فعال هستند، شغلشان ارتباطی با خودرو ندارد گفت: این افراد بدون هیچ پشتوانهای برای ساخت و قطعات یدکی، خودرو را وارد کرده و با سود بالا میفروشند و خریدار داخلی را با مشکل فراوان مواجه میکنند. مصرفکنندهی داخلی هم به دلیل محدود بودن واردات این قطعات، باید با قیمت بالایی آن را تهیه کند.
رییس کانون ویژهی دارندگان خودرو در رابطه با مهندسی فعال در مرحلهی تولید و کیفیت محصولات تولیدی و تاثیر آن بر فروش بالا با قیمت مناسب گفت: باید دانست که دنیا قفس طلایی در بستهای که ما فکر میکنیم نیست و هر کالایی که میسازیم، بهترین نبوده و طبعا ممکن است به فروش نرسد.
تهرانچی در ادامه با بیان این که شرکتهای دولتی ریشهای کار نکرده اند گفت: همان تعداد محدود خودروهایی را هم که وارد و مونتاژ کردند، بدون برنامهریزی بوده است. برای مثال در سال 71 قرار بود رنو 21 از محل طلب ایران از دولت فرانسه وارد شود و در تاکسیرانی به کار گرفته شود؛ در حالی که خط تولید رنو 21، از 10 سال گذشته تعطیل شده است و رانندگان تاکسی را به دلیل کمبود و گرانی قطعات یدکی با مشکل مواجه کرده است.
وی افزود: بخش دولتی باید تولید خود را انجام دهد و سیاست یک بام و دو هوا نداشته باشد و نخواهد که هم تولیدکننده و هم واردکننده باشد و در عین حال از رسالت اصلی خود که تامین ارزان و مرغوب و راحت خودرو است به سمت واردات و تجارت سوق پیدا کند.
تهرانچی تاکید کرد: ما معتقدیم حتی بخش خصوصی که در این مورد دلسوزی بیشتری نشان میدهد، باید از فیلتر عبور کند؛ چرا که میبینیم بسیاری از شرکتهای خصوصی در این مورد دچار مشکلات قانونی میشوند.
مسعود تهرانچی همچنین با اشاره به سواستفاده از واژهی خودروی ملی گفت: کالایی میتواند ملی باشد که مردم قدرت خرید آن را داشته باشند و با اطمینان آن را مصرف کنند. برای مثال عدهی محدودی قدرت خرید ماکسیمای 40 میلیونی را دارند.
وی در ادامه با بیان این که حجم سوخت مصرفی یک خودروی ملی باید 5 و نه 15 یا 20 لیتر باشد، گفت:
تولید پیکان و پاترول و امثال اینها با این مقدار سوخت مثل این است که یک خودرو، 5 خودروی دیگر را با خود بکشد و این یعنی افزایش ترافیک، هزینه بالا و هدر دادن سوخت.
تهرانچی در ادامه به کیفیت و ضریب ایمنی پایین از جمله نداشتن ABS در خودروی ایرانی اشاره کرد و افزود:
در تمام دنیا اگر ماشینی ترمز ABS نداشته باشد، به فروش نمیرسد؛ در حالی که یکی از مدل های زانتیا به عنوان جدیدترین خودروهای ایرانی در داخل، ترمز معمولی دارد.
تهرانچی در پایان با اشاره به اینکه صنعت خودروی ما پیشرفتهتر از تکنولوژی کشورهای صنعتی نیست، گفت: مردم ما سالهاست صبر کرده اند. اجازه دهیم حالا که زمان ثبات کشورمان است، طعم پیشرفت را در این صنعت بچشند.



رده بندی خودرو سازان جهان

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح

                     

 

                         آخرین رده بندی خودرو سازان جهان

                                              سال 2004

 

          اول :  شرکت جنرال موتورز     8میلیون و 112 هزار

 

         دوم : شرکت  فورد                6میلیون و 526 هزار

 

         سوم:  شرکت تویوتا              6میلیون و 241 هزار

 

      چهارم : رنو - نیسان                5 میلیون و 328 هزار

 

    نونزدهم : ایران خودرو                    450 هزار

 

     بیست و یکم : سایپا                         332 هزار

 

 


کوتاه از جهان خودرو

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح

 کوتاه از جهان خودرو

صنعت خودرو آلمان در رکود

درسال 2007 حدود 3 میلیون و 150 هزار خودرو در آلمان به فروش رسید که این میزان 320 هزار واحد کمتر از سال 2006 بود . درحالی که بازار داخلی آلمانی ها متاثر از گرانی سوخت و افزایش مالیات، با رکود دست و پنجه نرم می کرد، فروش این خودروسازان در بازار های خارجی رکورد شکست.

 

سهام رنو سقوط کرد

شاخص سهام شرکت رنو در پی سقوط شاخص های سهام دربورس آمریکا کاهش یافت. بهای هرسهم شرکت خودروسازی رنو فرانسه با کاهش 57/7 درصدی به 86 یورو و 45 سانتیم رسید.

 

رونمایی محصول جدید مزدا

شرکت مزدا اعلام کرد در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی که طی ماه‌جاری در دیترویت آغاز به کار می‌کند، نمونه‌ای از خودروی مفهومی فورای را رونمایی می‌کند. فورای روی پلت‌فرم C65 که به نیابت از مزدا در مسابقات ALMS شرکت داشت، تولید شود. روی فورای نوعی قوای محرکه ونکل سه سیلندر نصب شده که علاوه بر بنزین با سوخت آتانول هم کار می‌کند و قادر به تولید 750 اسب بخار نیرو است.

 

کاهش وزن در محصولات نیسان

نیسان موتور برای کاهش مصرف سوخت خودروهایش برنامه ای ویژه ترتیب داده است. این شرکت ژاپنی تا هفت سال آینده راه هایی برای کاهش وزن خودرو تا حد پانزده درصدجست و جو خواهد کرد.

 

 

هر 5 ایتالیایی 3 خودرو

ایتالیا با بیش از 35 میلیون خودرو بالاترین سرانه خودرو را در اروپا داراست. به ازای هر 5 ایتالیایی 3خودرو وجود دارد.

 

برنامه فولکس واگن برای مکزیک

شرکت خودروسازی فولکس واگن بزرگ‌ترین خودروساز اروپا در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید زیرمجموعه خود در مکزیک به میزان 5/9درصد طی سال‌جاری میلادی و تولید 450هزار خودرو در این واحد است. واحد مکزیک فولکس واگن که در پابلا مشغول فعالیت بوده و تنها مجموعه تولیدی این شرکت در آمریکای شمالی است، طی سال 2007 میلادی در مجموع 411هزار دستگاه خودرو تولید کرد که دو سومش را به کانادا، ایالات متحده و غرب اروپا صادر کرد و کمتر از یک سوم تولیداتش در مکزیک به فروش رسید. در تاسیسات پابلا دو محصول جتا و فولکس قورباغه‌ای تولید می‌شوند.


با خودروهای فرسوده چه می کنند؟

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:32 صبح

 

ا    رویای بیشتر مردم بخصوص جوانان ، خرید خودروهای جدید و مدل روز است و همین موضوع صاحبان صنایع خودروسازی را بر آن داشته تا برای تولید ماشین های جدید با ظاهر زیباتر و امکانات بیشتر رقابت کنند.
صنعت خودروسازی جزو بزرگترین بنگاه های اقتصادی جهان محسوب می شود و کشور ما نیز در این خصوص قصد خودروساز شدن و دستیابی به بازارهای بین المللی را دارد.
صنعت خودرو ایران در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و از تولید کمتر از 100هزار دستگاه در سال 73 به تولید حدود یک میلیون دستگاه در سال 83افزایش یافته است ، ولی آنچه مسلم است تنها تولید خودروهای جدید کافی نیست بلکه باید به موازات تولید، برای جمع آوری و بازیافت خودروهای فرسوده نیز برنامه ریزی شود.
کارخانه تولیدکننده یک محصول علاوه بر این که مسوول عملکرد و کیفیت محصول تولید شده است برابر تاثیرات محصول جدید بر محیط نیز مسوول است.
صنایع خودروسازی نیز باید به این مهم توجه کنند و در تولید خودروهای مختلف مطابق با نیاز و سلیقه مشتری تاثیر خودروهای تولیدی بر محیط زیست را نیز مورد توجه قرار دهند. یکی از عواملی که در صنعت خودروسازی مطرح است دوره ای به عنوان عمر مفید است که در فاز طراحی هر خودرو تعریف می شود و به معنای زمان استفاده مفید از خودرو پیش از خرابی و جایگزینی آن با خودروی جدید است.
در کشورهای پیشرفته دنیا، عمر مفید خودرو بین 4تا 5سال است ؛ اما در کشور ما مصرف کننده ها به عمر مفید خودرو توجهی ندارند و ما معمولا در سطح شهرها شاهد تردد خودروهای بسیار قدیمی هستیم.
از مشکلات خودروهای فرسوده مصرف زیاد بنزین و تولید گازهای آلاینده هوا با دوره حیات طولانی تر است. متوسط مصرف بنزین در کشور ما 17 لیتر است که این مقدار 6.5 لیتر بیشتر از استانداردهای جهانی است. علاوه بر این متوسط دوره زمانی حیات آلاینده های منتشر شده از ماشین های جدید که اگزوز آنها مجهز به سیستم تبدیل کاتالیزوری است در حدود 80 درصد کمتر از خودروهای مشابه بدون تجهیز اگزوز به این سیستم است.
در حقیقت مشکل خودروی فرسوده یک مساله ملی است که بتازگی مورد توجه مردم و مسوولان قرار گرفته و طرح جمع آوری خودروهای فرسوده در حال اجراست.


با خودروهای فرسوده چه می کنند؟


خودروهای فرسوده در دسته زباله های صنعتی طبقه بندی می شوند و طبق قانون مسوولیت زباله های صنعتی بر عهده تولیدکننده است ، بنابراین مسوولیت بازیافت خودروهای فرسوده که جمع آوری می شود، متوجه صنایع خودروسازی است و شهرداری یا سازمان بازیافت متولی این کار نیست. یک خودرو به طور متوسط شامل 15 هزار قطعه است که از مواد مختلف نظیر فولاد، آهن ، شیشه ، الیاف ، پلاستیک ، آلیاژها و فلزات غیرآهنی ساخته شده اند. مرحله اول در بازیافت یک خودروی فرسوده ، تفکیک اجزای آن است.
اجزای تفکیک شده دیگر به عنوان قطعه ای از خودرو قابل استفاده نیست ، بلکه به تناسب جنس آن که ممکن است فلز، پلاستیک یا شیشه باشد به واحدهای مرتبط برای بازیافت فرستاده می شوند. در کشور ما تجهیزات پیشرفته ای برای تفکیک اجزای خودروهای فرسوده وجود ندارد و عملیات تفکیک در گاراژهای اوراقی به صورت دستی انجام می شود.
به این ترتیب که در مرحله اول کلیه مایعات شامل روغن ، بنزین یا ضدیخ تخلیه می شود و با توجه به این که تخلیه این مایعات نیز در همین گاراژهای فاقد تجهیزات مکانیزه انجام می شود بعید نیست وارد محیطزیست شوند و خطر آلودگی محیط را به همراه داشته باشد. پس از تخلیه مایعات ، اجزای کوچکتر جدا و اجزای بزرگ با دستگاه های برش به قطعات کوچکتر تبدیل می شود. اجزای پلاستیکی به کارگاه های بازیافت مواد پلاستیکی و قطعات فلزی به کوره های ذوب فلزات منتقل می شود. در کشورهای پیشرفته تجهیزات مکانیزه و فناوری پیشرفته برای تفکیک خودروهای فرسوده وجود دارد، به طور مثال در ایالات متحده سیستم هایی طراحی شده است که قبل از تفکیک اجزایی نظیر رادیاتور، باک ، باتری و پلاستیک ها جدا می شود ، سپس خودرو توسط جرثقیل به خردکننده های آسیاب مانند منتقل و به اجزای ریز تبدیل می شود. پس از خرد شدن اجزائ به سیستم های جداکننده منتقل می شود و فلزات آهنی به کمک جداکننده های مغناطیسی جدا می شوند و سپس مواد سبک موجود با فشار باد جداسازی می شود. بخش باقی مانده بیشتر شامل مواد متراکم فلزی غیرآهنی است که از نظر وزنی حدود 20 تا 80 درصد قابل بازیافت است.
قراضه تفکیک شده و غیرقابل بازیافت خودرو ASR نام دارد که امروزه تلاشهای محدودی برای کسب انرژی از این قراضه در حال انجام است.
استفاده مجدد از فلزات یا پلاستیک های بازیافتی در صنایع به صرفه جویی در مصرف انرژی کمک شایانی می کند. در هر قطعه ساخته شده در صنعت ، انرژی محصوری وجود دارد که بیانگر انرژی لازم برای تبدیل مواد خام به محصول است که در فلزات شامل انرژی مصرف شده در مراحل معدن کاری ، تصفیه یا ورق سازی و در مواد پلاستیکی شامل انرژی لازم برای تولید نفت ، تصفیه ، پالایش و پردازش می شود ، بنابراین با استفاده از مواد بازیافتی به دست آمده از قطعات خودروهای فرسوده انرژی لازم در بسیاری از این مراحل حذف می شود.
در حال حاضر حدود صددرصد فلزات موجود در قراضه خودرو قابل بازیافت است و انرژی لازم برای تولید یک تن فلز از فلزات بازیافت شده بسیار کمتر از انرژی مورد نیاز برای تولید یک تن فلز از سنگ معدن است.


جایگزینی خودروی فرسوده با خودروی جدید



از مزایای خودروهای جدید، وزن کمتر است که کاهش در مصرف سوخت را نیز به دنبال دارد، به طوری که به ازای هر نیم کیلوگرم کاهش در وزن خودرو، مصرف سوخت به میزان 4 لیتر کاهش می یابد.
استفاده از مواد پلاستیک و آلیاژهای سبک آلومینیوم و منیزیم به کاهش وزن نهایی ماشین کمک زیادی می کند.
جرم حجمی آلومینیوم ، یک سوم فولاد است ، علاوه بر این دوام و مقاومت به خوردگی در قطعات ماشین اهمیت دارد و آلومینیوم حتی بدون رنگ و پوشش در مقابل خوردگی مقاوم است. علاوه بر این خواصی نظیر استحکام ، وزن پایین ، قابلیت جذب انرژی ضربه ، قابلیت بازیافت بالا و قابلیت هدایت گرمایی ، الکتریکی ، افزایش قابلیت رانندگی ، افزایش ضریب ایمنی خودرو و فواید زیست محیطی بسیاری را به دنبال دارد.
طراحی قطعات آلومینیومی می تواند به صورتی باشد که هنگام تصادف ، در جهت مشخصی جمع شود و با جذب انرژی ایجاد شده ، سرنشینان خودرو را از خطرات موجود محافظت کند؛ بنابراین با استفاده از آلیاژهای سبک در ساخت قطعاتی مانند اتاق ، شاسی و بدنه علاوه بر ایمنی مسافران ، ایمنی عابران پیاده نیز در برخوردها و تصادفات بیشتر می شود.
همچنین با کاهش وزن خودرو فاصله توقف بر اثر ترمز کوتاه تر می شود و نیز شتاب آن افزایش می یابد که در نتیجه این عوامل قابلیت رانندگی با خودروهای جدید بهبود خواهد یافت.
برای تولید آلومینیوم در مقایسه با فولاد انرژی بیشتری لازم است و هزینه استفاده از آلومینیوم در خودروسازی حدود 2 برابر فولاد است ، ولی این هزینه ها در مرحله استفاده از خودرو و بازیافت جبران خواهد شد و در مجموع استفاده از آلیاژهای آلومینیوم مقرون به صرفه است.

 

خودروسازی و نقش لیزر


بهینه سازی طراحی بدنه خودرو به منظور کاهش وزن و افزایش ایمنی از مهمترین مسائلی است که توجه صنایع خودروسازی را به خود جلب کرده است. یکی از روشهایی که امروزه در خودروسازی های پیشرفته برای نیل به این هدف مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده از لیزر در جوشکاری است.
جوشکاری لیزری نوعی جوشکاری ذوبی است که در آن پرتو لیزر در محدوده ای به قطر 0.5 میلی متر متمرکز می شود و از اشعه ای با انرژی بالا استفاده می شود.
قطعه بر اثر حرارت ورودی ذوب و تبخیر می شود و فشار بخار حاصل ، کانالی از بخار در منطقه مذاب ایجاد می کند و به اندازه چند میلی متر در قطعه نفوذ می کند ، پس از سرد شدن مذاب جوش ایجاد می شود. با استفاده از لیزر در اتصال قطعات خودرو علاوه بر کاهش وزن ماشین به دلیل حذف تقویتی ها، کاهش اتصالات و باریک بودن ناحیه تحت تاثیر حرارت ، مقاومت به خوردگی هم بهبود می یابد.

 

 


معضل افزایش مصرف سوخت

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:31 صبح
مطالب خوانندگان (10)
 

اینجانب محمد جواد پناهی فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف هستم و هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد در همین دانشگاه مشغول تحصیل می باشم. غرض من از ارسال این نامه به وبلاگ خودرو این است که از نظرات کارشناسی مهندسان و صاحبنظران درحوزه مسائل مرتبط با مصرف سوخت خودرو خصوصاً تکنولوژی های کاهنده مصرف سوخت در خودروها استفاده کنم.

همانطور که می دانید معضل افزایش مصرف سوخت به یک معضل اساسی در کشور تبدیل شده است و راهکارهای مختلفی از سوی کارشناسان و مسئولین کشور برای مقابله با این معضل مطرح شده است. مسائلی همچون طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، CNG سوز کردن خودروها، جیره بندی بنزین، افزایش قیمت بنزین، هدفمند کردن یارانه ها و ....، همگی مسائلی هستند که به خاطر معضل افزایش مصرف سوخت در کشور طرح شده اند. این راهکارها به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. یک دسته از راه حل های ارائه شده (صرفنظر از درستی یا نادرستی آنها) راه حلهایی بلند مدت هستند و در کوتاه مدت نمی توانند پاسخگوی معضل فعلی کشور باشند (مثل CNGسوز کردن خودروها).
  2. دسته دیگر از این راه حل ها، بستگی به فضای سیاسی کشور دارند (مثل افزایش قیمت بنزین و یا هدفمند کردن یارانه ها) و شاید نتوان به عنوان یک راه حل پایدار به آن نگریست، به خصوص اینکه بعضی از این مسائل تبعات گسترده اقتصادی-اجتماعی دارد و اگر بستر سازی مناسب برای اجرای چنین طرح هایی صورت نگیرد می تواند برای همیشه اینگونه طرح ها را با شکست مواجه سازد.
  3. بعضی از راه حل های ارائه شده فقط در مورد خودروهای تولیدی است و خودروهای در حال تردد را شامل نمی شود.

اما از میان راه حل های موجود، یکی از راه حلهایی که بنظر می رسد در کوتاه مدت پاسخگوی این معضل باشد و از طرفی، هم روی خودروهای تولیدی و هم روی خودروهای در حال تردد قابل پیاده سازی است و به فضای سیاسی کشور نیز چندان ارتباطی ندارد، استفاده از تکنولوژی های کاهنده مصرف سوخت در خودروها است. تاکنون ایده های زیادی برای کاهش مصرف سوخت از این طریق مطرح شده است، اما چیزی که مهم است این است که تکنولوژی که در نهایت از میان گزینه های مختلف انتخاب میشود، می بایست دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. میزان صرفه جویی که در مصرف سوخت ایجاد می کند قابل قبول باشد.
  2. بازگشت سرمایه آن برای مشتری سریع باشد.
  3. قابل نصب وپیاده سازی روی خودروهای مختلف باشد.
  4. برای نصب آن، کمترین تغییرات در ساختمان موتور لازم باشد.

نکته قابل ذکر این است که ممکن است تکنولوژی که تمام ویژ گی های فوق را داشته باشد، موجود نباشد، ولی قطعاً میتوان تکنولوژیی را یافت که در میان گزینه های مختلف بهینه باشد.

اینجانب بسیار علاقه مندم که نظرات کار شناسی صاحب نظران مختلف را در این زمینه بدانم همچنین اگر کارشناسی را در این زمینه می شناسند در صورت امکان به اینجانب معرفی نمایند. همچنین کارشناسان و متخصصان عزیز، چنانچه پیشنهادی ( قابل اثبات) در این زمینه دارند، پیشنهاد خود را می توانند از طریق مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف به مراجع ذیربط انتقال دهند و در نهایت و در صورت لزوم می توان اقدام به برگزاری یک هم اندیشی با حضور مسئولین و همچنین صاحبنظران حوزه مسائل مصرف سوخت در خودروها کرد.

                                                           با تشکر


روانکاوی دررانندگی

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:31 صبح
مطالب خوانندگان (11)
 
مطالب زیر از وبلاگ خوب آموزشگاه رانندگی راهنما- قزوین انتخاب شده است. چه خوبست  مربیانی که فنون رانندگی را برای اولین بار به مردم تعلیم می دهند، در کنار آن فرهنگ رانندگی را نیز بیاموزانند.
 
  • اگر علاقه شدیدی به رانندگی دارید و از 10 جلسه آموزش رانندگی 8 جلسه آنرا گذرانده و چیزی یاد نگرفته اید حتماً خود را روانکاوی نمائید. به احتمال فوق العاده زیادی در دوره ای از زندگی یا خود درجریان تصادفی بود اید و یا شاهد تصادف شدیدی که در ذهنتان باقی مانده است. وقتی آن را چندین بار مرور نمائید و یا به یک روانپزشک مراجعه فرمائید پیشرفتتان بشدت زیاد می شود.

 

  • رانندگی تدافعی یعنی چه؟ یعنی :پیوسته خیال کنید خطری در راه شما کمین کرده است.اصول رانندگی تدافعی را می توان درعبارت کوتاهی خلاصه کرد وآن هم اینست: شما تمام پیشگیریهای منطقی را برای جلوگیری از سوانح و تصادفات رانندگی چه از جانب خودتان و چه دیگران رعایت کنید.

 

  • درزمان رسیدن به چهارراه، گول چراغ سبز را نخورید چون خیلی فریبنده است. ممکن است درخیابان مخالف که چراغ قرمز است کسی بیماری داشته باشد و یا بعلتهای دیگر توجه به چراغ نداشته باشد....حادثه - صدای شکستن - آه و ناله و یا آسیب به ماشین و معطلی......با احتیاط عبور کنید.

 

  • در هر تصادفی طرفین مقصر هستند یکی مقصر قانونی و دومی مقصر وجدانی. لطفاً در این مورد خود نتیجه گیری فرمائید: احتیاط برای طرفین.

 

  • راننده ای که باسرعت 110کیلومتر در ساعت در یک مسیر 100 کیلومتری رانندگی میکند تنها 9دقیقه زودتر از راننده ای که با سرعت 95 کیلومتر در ساعت حرکت می کند به مقصد می رسد. آیا 9 دقیقه صرفه جوئی درزمان، ارزش آن را دارد که جان خود و دیگران را به خطر بیندازیم؟

  

  • پس از رانندگی درجاده های خاکی مقداری گل به رینگ چرخها ازداخل می چسبد. خودرو ازحالت بالانس خارج می شود و درسرعت فرمان می لرزد. برای رفع آن پس از رسیدن به مقصد حتماً داخل رینگ را شستشو دهید.

بوگاتی ویرون، خودرویی افسانه ای...(2)

ارسال شده توسط علیرضا شایسته در 88/3/18:: 10:31 صبح

مطالب خوانندگان (9)

تهیه کننده: لاله فتاحی

 

جدیداً ماهنامه ای به جمع دنیای مطبوعات پیوسته است که بصورت تخصصی به صنعت خودرو می پردازد. در ماهنامه «راننده» که تاکنون شش شماره از آن منتشر شده است، مطالب مختلفی اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی که به نوعی به صنعت خودرو (داخی ) ارتباط پیدا می کند وجود دارد....دو بخشی که برای من در این مجله جالب است و در مجلات دیگر کمتر دیده ام یکی بررسی سهام شرکتهای خودرویی است و دیگری استفاده از مطالب وبلاگهای خودرویی. خوشحالم که این ماهنامه، وبلاگ نویسان، بویژه وبلاگ نویسان خودرویی را برسمیت شناخته و از مطالب پرباری که توسط آنان بدون هیچ چشمداشتی تهیه می شود، استفاده می کند. کم نیستند مطبوعاتی که بدون رعایت حق مولف از مطالب وبلاگ نویسان بهره می برند و نامی هم از آنان ذکر نمی کنند.....لازم بذکر است که در شماره پنجم این ماهنامه از مقاله «تایرها و مفاهیم مرتبط با آن» استفاده شده است.... برای دست اندرکاران این ماهنامه آرزوی موفقیت می کنم.

 در تکمیل قسمت اول این مقاله که به بررسی موتور بوگاتی ویرون اختصاص داشت، قسمت دوم را با اشاره به انیمیشن جالبی که به بررسی موتور ویرون می پردازد، آغاز می کنیم. 

گیربکس

گیربکس ویرون نیز در نوع خود بی نظیر است چرا که میزان گشتاور انتقال یافته توسط آن تقریبا" دو برابر گشتاوری است که گیربکس خودروهای اسپرت قبلی منتقل می کند.این گیربکس
 7دنده ای و از نوع ترتیبی است ودستگیره اهرمی آن نیزپشت فرمان قرار دارد. پدال کلاچی وجود نداردو با بهره گیری از سیستم کلاچ دوبلDCT) ) ماکزیمم زمان تعویض دنده0.2 ثانیه خواهد بود.ضمنا" تا سرعت 155 mph دنده چهار،193 دنده پنچ،224  دنده شش و نهایتا"250mph که توسط دنده هفت امکان پذیر است . انتقال تمام گشتاور تولید شده در یک موتورW-16 تنها به دو تا از چرخها تقریبا غیر ممکن است و یقینا" به یک سیستم 4 چرخ متحرک پیوسته نیازمندیم.و به این ترتیب با اعمال قدرت موتور به 4 چرخ و البته به کمک سیستم کامپیوتری کنترل کشش ، این بوگاتی قادراست حتی در بیشترین میزان شتابگیری نیز ، به خوبی قدرت را از موتور به چرخ ها منتقل کند.

تایرها

تایرها نیز در ویرون منحصر به فرد هستند، با طراحی خاص آنها توسطMichelin توانایی تحمل فشار وارده در  mph250 فراهم شده است.مشخصات دقیق تر چرخ ها عبارت است از520  245/690مربوط به چرخ جلو R540  710 /365 که مربوط به چرخ عقب است .واضح است که 245 و365 (mm) عرض تایرجلو و عقب را مشخص می کنند،پهن تربودن چرخ عقب هم می تواند با توجه به نوع خودرو که سواری (Passenger car) تعیین شده است، باشد. این تایرها از سیستم Michelin PAX بهره برده و فشارموجود در آنها به صورت خودکار نمایش داده می شود ،همچنین امکان حرکت با تایر پنچر تا مسافتی حدود 125mile (201km) و با سرعت50 mph  (80kph) نیز امکان پذیر است.توانایی تشخیص پنچر شدن تایر در سیستم PAX عامل مهمی است و به این وسیله به راننده در مورد کم شدن آهسته و یا ناگهانی فشار در تایر هشدارمی دهد!از دیگر مزایای سیستم PAXبا توجه به توانایی آن برای حرکت با تایر پنچر، عدم نیاز به تایر زاپاس است!

بدنه

چگونه می توان با یک خودروی سواری با سرعت 250mph در جاده حرکت کرد؟(به عبارت بهتر باید گفت پرواز کرد!)...مطمئنا" یکی از مهمترین مسائل در چنین خودرویی وضعیت آیرودینامیک بدنه است،عاملی که طراحان ویرون نیز به آن توجه ویژه داشته اند. یک خودروی F-1 و یا خودروهای مسابقه توانایی حرکت با سرعت گفته شده و حتی بیشتر از آن را نیز دارند، که این امر هم بواسطه طراحی بی نظیر بدنه و ایجاد یک فرم کاملا" آیرودینامیک جهت خودرویی است که تنها سرنشین آن راننده است .اما ویرون یک خودروی سواری است با ظرفیت دو نفر که سعی می شود ظاهری مشابه یک سواری داشته باشد اما در عین حال بتواند همچون یک خودروی مسابقه ای به بیشترین سرعت ممکن دست یابد.ویرون خودرویی است با(200cm)79 inch عرض،176 inches (447 cm) طول و تنها48 inches (122 cm) ارتفاع.برای افزایش نیروی رو به پایین، قسمت پایین ویرون، مانند خودروهای F-1 به گونه ای است که مقاومت هوا را کاهش می دهد.بال انتهای آن نیز که در شکل پایین مشاهده می کنید، به طور خودکار در سرعت های بالا برای افزایش نیروی رو به پایین باز شده و از پرواز ویرون و جدا شدن از سطح جاده جلوگیری می کند!!!

                

همانگونه که در شکل های زیر می بینید، دو مجرای هوا ،دردو طرف موتور، روی سقف ویرون قرار گرفته است که با استفاده از این دریچه ها جریان هوای مورد نیازفراهم می شود. همانطور که گفته شد در حالت ماکزیمم توان،موتور45000 لیتر هوا و 1.33 گالن سوخت در دقیقه نیاز دارد، و بالطبع مقدار زیادی گرما ایجاد می شود.در موقع توقف نیز گرمای زیادی در ترمزها بوجود می آید.با توجه به این موارد چنانکه در شکل نیز مشخص است، دریچه های روی سقف و منفذ های جانبی باعث جذب هوا به طرف موتور و ترمزها می شوند.

                     

 سایز موتور و گیربکس و نیز ابعاد بدنه همگی باعث افزایش وزن ویرون می شوند، به گونه ای که وزن آن 4,300 پوند(1,950 kg)است.( حدود 1,000 پوند (454 kg)بیشتراز دوج وایپر)

 

در قسمتی از مصاحبه با Thomas Bscher رئیس شرکت بوگاتی که توسط مجله فرانسوی "L'Auto-Journal"  در 19 اگوست به چاپ رسیده است ،با اشاره به امکان افزایش توان موتور بوگاتی ویرون(حدودا" 5% افزایش توان) از موتوری با توان1060HP به عنوان یکی از فعالیتهای آینده خبر می دهد!!!همچنین او با نظرعدم کاربرد موتور W16 در دیگر مدلها موافق نیست و با اشاره به توان600HP موتور ویرون که بدون استفاده از توربو ها حاصل می شود،آن را جهت استفاده در مدلهای دیگر مناسب دانست.Bscher میزان فروش ویرون را نیز حدودا" بین  65(مشابهMcLaren F1) تا349(  Ferrari Enzo) دستگاه عنوان کرد، اما تخمین خود او  150دستگاه است.  

 


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >



بازدید امروز: 50 ، بازدید دیروز: 49 ، کل بازدیدها: 456653
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ